نخستین نوزاد دختر از تخمک فریز شده در شیراز به دنیا آمد

خبرگزاری پانا: مدیر مرکز جراحی های محدود و درمان نازایی زنان شیراز گفت: اولین نوزاد از تخمک فریز شده در منطقه جنوب کشور در یکی از بیمارستان های شیراز متولد شد.

کد مطلب: ۳۶۷۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، دکتر سیروس رستمی به خبرنگاران گفت:این نوزاد دختر که حدود سه کیلوگرم وزن دارد از یک مادر 39 ساله متولد شده و اکنون حال دختر و شرایط جسمانی او خوب است.
وی ادامه داد: فریز کردن تخمک مادرانی که به دلایلی با مشکلاتی مواجه هستند سالها است که در کشور های پیشرفته انجام می شود و این تجربه برای نخستین بار در شیراز اجرایی شد .
وی افزود: پس ازعمل لقاح تعداد چهار جنین در رحم مادرانتقال داده شد ودر نهایت پس از9 ماه بارداری اولین نوزاد دختر حاصل از اسپرم وتخمک فریز شده، روز گذشته در یکی از بیمارستان های شیراز متولد شد.
این فوق تخصص زنان وزایمان مدت فریزاسپرم را دو ماه وتخمک را سه سال اعلام کرد وگفت: به دلایل مشکلاتی که مادر این نوزاد در نگهداری تخمک داشت مرکز ناباروری جراحی شیراز سه سال تخمک این بیمار را فریز کرد ودرنهایت پس از مداوای مادر،شهریور ماه سال گذشته جنین سالم فریز شده در رحم مادر انتقال داده شد.
این فوق تخصص زنان وزایمان با اعلام اینکه در حال حاضر حدود 15 درصد زوج ها با مشکل ناباروری مواجه هستند افزود: هم اینک روش های کمکی درمان نازایی باعث شده شانس بچه دار شدن آنان را بین 90 تا 95 درصد افزایش بدهد.
مدیر مرکز جراحی های محدود و درمان نازایی زنان شیرازاضافه کرد: امروزه با استفاده از روشهای جدید درمان ناباروری، تمامی زوجهای نابارور می توانند در داخل کشور بچه دار شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار