طرح انضباط شهری در شورای شهر مورد بررسی قرار گیرد

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران خواستار بررسی طرح انضباط شهری منطقه ۱۲ در صحن علنی شورای شهر تهران شد.

کد مطلب: ۳۶۶۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، محمد سالاری در صدو شصت و ششمین جلسه شورای شهر در تذکر ی با اشاره به آغاز طرح انضباط شهری توسط شهرداری تهران در منطقه مرکزی پایتخت گفت: قطعاً ما از این رویکرد شهرداری استقبال می­کنیم اما دغدغه ­هایی در ذهن ذی­نفعان و دیده­ بان­های شهری، اعضای شورای شهر تهران و مردم بوجود آمده و می بایست این موضوع طی جلسه ای در صحن علنی شورا با حضور نماینده­ های رسانه­ های خبری مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب شورای اسلامی شهرتهران برسد.

وی ادامه داد : طرح انضباط شهری ابعاد مختلفی از قبیل ساماندهی سیما و منظر و نماهای شهری و حذف زوائد بصری، پیاده راه محور کردن منطقه، حل مشکلات ترافیکی ناشی از اتومبیل، موتور سیکلت، و چرخ های دستی، رسیدگی به آسیب­های اجتماعی در حوزه کودکان کار و معتادین و خانه های مجردی، مرمت، بازسازی و نحوه مداخله در بافت­های تاریخی و میراثی و نحوه بهره برداری از این بناهاو بحث تخریب خانه هایی که بعضا در رسانه ها منعکس می شود و نیز نحوه ساماندهی مشاغل و همچنین نحوه مشارکت نهادهای بین بخشی و فرابخشی در این موضوع را دارد و انجام آن قرار است موجب بازگرداندن سکنه به این منطقه شود تا فضاهای ناامن و بی دفاع شهری در این منطقه از بین برود و نشاط و پویایی را موجب شود. بنابراین این موضوع مهم می بایست در کمیسیون­های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد تا شورا و شهرداری همگام با هم با جسارت و سرعت بیشتری در پیشبری این طرح گام بردارند. اما در حال حاضر دغدغه ها و شبهاتی در ذهن اعضای شورا و رسانه ها و دیده بان های شهری و نهادهای مرتبط مثل میراث فرهنگی وجود دارد که می بایست مرتفع شود.

سالاری در ادامه تذکرات خود، در خصوص مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری اظهار داشت: در سال گذشته مجموعه­ ای ازمصوبات شورای عالی شهرسازی در ارتباط با مغایرت­های طرح تفصیلی و طرح جامع بررسی شد که یکسال طول کشید و یکی از موضوعات آن مربوط به بلند مرتبه­ سازی در منطقه ۲۲ تهران بود که قرار شد تا زمانیکه شهرداری تهران طرح تفصیلی جدیدی را برای آن منطقه ارائه ­دهد، بلند مرتبه سازی در این منطقه متوقف شود. اما اکنون به موجب مصوبات بیش از یک دهه پیش کمیسیون ماده ۵، بلند مرتبه سازی ها در این منطقه با قاعده ۳۰-۷۰ در حال انجام است.

وی ادامه داد: طرح تفصیلی شهر تهران که ابلاغ شد می­بایست تمامی مصوبات قبلی حذف می­ شد، متأسفانه مشاور مربوطه دقت نکرد و بر اساس یکی از بندهای کمیسیون ماده پنج که مربوط به حدود ۱۵ سال پیش بود، بحث ۳۰-۷۰ در منطقه ۲۲ عملیاتی شد و این بلندمرتبه سازی و بارگذاری­ها ایجاد شد که موجبات نگرانی شورای شهر و شورای عالی شهرسازی را فراهم کرد. ولی شورای عالی شهرسازی و معماری در اواخر سال گذشته آنرا لغو و شهرداری را مکلف کرد ظرف مدت ۳ ماه طرح تفصیلی جدیدی را در منطقه ۲۲ با رویکرد زیست محیطی و محدودیت بارگذاری ارائه دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار