مدیرعامل اتحادیه دامداران به پانا خبرداد:

الزام کارخانجات به خرید شیر با نرخ 1440 تومان/گرانی 10 درصدی لبنیات

خبرگزاری پانا: مدیرعامل اتحادیه دامداران با بیان اینکه کارخانجات لبنی موظف به خرید شیر با نرخ مصوب دولت به نرخ 1440 تومان شدند، اظهار کرد: با هماهنگی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نرخ محصولات لبنی تا 10 درصد افزایش می یابد.

کد مطلب: ۳۶۶۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد

سعید سلطانی سروستانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پانا در خصوص آخرین وضعیت خرید تضمینی شیر از دامداران گفت: متأسفانه کارخانه های تولید کننده محصولات لبنی شیر را مطابق نرخ مصوب دولت که 1440 تومان است خریداری نمی کردند و این برای دامداری ها مشکلاتی را به وجود آورده بود و به این منظور ابتدای این هفته جلسه ای با حضور معاون اجرایی و نمایندگان دامداران و کارخانجات لبنی تشکیل شد تا به موضوع قیمت شیر و نحوه خرید آن به جمع بندی برسیم و مشکلات پیش رو را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: نرخ خرید شیر امسال نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته و با توجه به مشکلات موجود نسبت به قیمت محصولات لبنی دامداران پذیرفتند که نرخ شیر که سال گذشته اجرایی نشد امسال اجرا شود و به همین دلیل کارخانه جات موظف به خرید شیر به نرخ مصوب دولت شدند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران اظهار کرد: پایه خرید شیر از دامداران 1440 تومان است و تمام شیرهای تولیدی به این نرخ خرید و فروش نمی شود و میزان چربی و بارمیکروبی نرخ شیر متفاوت خواهد بود که در نهایت خرید شیر بر مبنای نرخ پایه موجب افزایش صفر تا صد درصدی محصولات لبنی مختلف با نظر سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان خواهد شد.

سلطانی سروستانی یادآور شد: مقرر شد تصمیم گیری نهایی در خصوص نرخ شیر و افزایش قیمت لبنیات تا پایان تیر ماه اتخاذ شود و این امر موجب می شود تا شیر مازاد و شیری را که کارخانجات به نرخ مصوب خریداری نکرده اند از بازار جمع کنیم تا تعادلی میان عرضه و تقاضا بر قرار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار