مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

افزایش فضا و توسعه نیروی انسانی لازمه آموزش ابتدایی است

خبرگزاری پانا : مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت :با اضافه شدن یک پایه به دوره ابتدایی باید یک‌ششم به فضای آموزشی و یک‌ششم به معلمان در این دوره اضافه شود.

کد مطلب: ۳۶۴۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، محمد حسن قائدیها مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه ما در حال اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستیم، تصریح کرد: با اضافه شدن یک پایه به دوره ابتدایی باید یک‌ششم به فضای آموزشی و یک‌ششم به معلمان در این دوره اضافه شود.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته جذب نیرو و استخدامی در آموزش و پرورش نداشته‌ایم، اضافه کرد: به این دلیل از نیرو‌های مازاد در دوره‌‌های دیگر و با برگزاری دوره‌های آموزشی از این ظرفیت در پایه‌های دیگر استفاده شد.
قائدیها با اشاره به نیرو‌های مورد نیاز در آموزش و پرورش تاکید کرد: امروز نیاز آموزش و پرورش در دوره ابتدایی است و نخستین اولویت کاری وزیر آموزش و پرورش بحث ساماندهی و به‌سازی نیرو‌های انسانی بوده است.
وی با تاکید بر اینکه حدود یک‌سوم از فضا‌های موجود در آموزش و پرورش استان از فضا‌های نیاز‌مند تخریب یا مقاوم‌‌سازی است، افزود: ما در استان با کسری فضا مواجه هستیم .
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس قانون دستگاه‌های مسئول زمانی که اقدام به مجموعه‌سازی می‌کنند، باید نسبت به تعیین زمین و ساخت فضای آموزشی در آن مجموعه نیز اقدام کنند، گفت: منازل مسکونی مهر را دولت سابق تحویل می‌دهد اما ما با بحران فضای آموزشی در مجموعه‌های مسکونی منازل مهر مواجه هستیم.
وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون در زمان ثبت‌نام نباید هزینه‌ای برای ثبت‌نام از دانش‌آموزان دریافت شود، اظهار کرد: بازرسان ویژه ثبت‌نام در راستای نظارت بر ثبت‌نام در ستاد‌های ثبت‌نام فعال شده‌اند و اقداماتی در راستای کنترل و نظارت بر امر ثبت‌نام در مدارس انجام می‌شود.
قائدیها با تاکید بر اینکه مدارس هر سال با هزینه‌هایی شامل تعمیر، باز‌سازی، مقاوم‌سازی و موارد دیگر مواجه می‌شود که اعتبارات آموزش و پرورش پاسخگوی این هزینه‌ها نیست، ادامه داد: در سال تحصیلی 93-94 پس از چهار سال تعطیلی اقدام به پرداخت سرانه مدارس طی سه نوبت شده است.
وی با بیان اینکه همچنین امسال پس از چندین سال تجهیزاتی به هنرستان‌ها اختصاص داده شده است، تصریح کرد: یکی از مصوبات جلسه شورای آموزش و پرورش تجهیز مدارس ابتدایی به کارگاه‌های فناوری بوده و در حال حاضر بسیاری از مدارس این تجهیزات را به صورت کافی و استاندارد ندارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال 94 هنر سرانه‌ای برای مدارس ابلاغ نشده است و امیدواریم در ماه‌های آتی این سرانه ابلاغ شود، اضافه کرد: توسعه مشارکت‌های مردمی یکی از شاخصه‌های اصلی در مدارس است.
قائدیها در پایان این نشست با اشاره به اینکه در روز‌های 25 و 26 خرداد ماه سال جاری آموزش و پرورش استان مجری همایش ملی بهره‌وری فضا و تجهیزات در آموزش و پرورش بوده است، اضافه کرد: 214 مقاله به دبیر‌خانه این برنامه ارسال شده بود و این همایش ملی با حضور بیش از یک‌هزار و 200 نفر از سراسر کشور به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار