نشست تخصصی اجرای پروژه دسترسی فیبر نوری در استان بوشهر برگزار شد

خبرگزاری پانا : نخستین نشست تخصصی اجرای پروژه دسترسی فیبر نوری در استان بوشهر با حضور مسئولان اپراتور چهارم در بوشهر برگزار شد .

کد مطلب: ۳۶۴۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از اداره روابط عمومی استانداری بوشهر ، سعید زرین‌فر معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر در نشست بررسی نحوه تعامل و همکاری با شرکت اپراتور چهارم همراه در بوشهر با تبریک فرا رسیدن ماه رمضان اظهار داشت: رمضان ماه خودسازی و عبادت و ماه مهمانی خداست و باید از تمام لحظات این ماه عزیز نهایت بهره را ببریم.

وی به اهمیت دولت الکترونیک اشاره کرد و افزود: تمهیدات ارزشمند و موثری برای توسعه دولت الکترونیک در استان اندیشیده شده و با همکاری جمعی به اهداف مورد نظر در این راستا خواهیم رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر به مزایای دولت الکترونیک اشاره و خاطر نشان کرد: مهم‌ترین مسئله در این زمینه، تسهیل کار مردم و تسریع در امور است و بدون تردید این مسئله موجبات رضایتمندی جامعه را فراهم می‌کند.

زرین‌فر تصریح کرد: بحث سلامت کار مردم نیز از جمله مزایای دولت الکترونیک است و پیاده سازی دولت الکترونیک احتمال فساد در امور اداری را به کمترین میزان می‌رساند.

وی یادآور شد: از جهات مختلف، هم التزام قانونی داریم و هم وظیفه اخلاقی و اجتماعی داریم که به سمت دولت الکترونیک حرکت کنیم و همه دستگاه‌های ذیربط باید پای کار باشند.

زرین فر با تاکید بر لزوم توسعه زیر ساختها در اجرایی شدن دولت الکترونیک در استان بوشهر افزود : این نشست در واقع به منظور بررسی راه کاری اجرایی پروژه فیبر نوری منازل ، بنگاه های اقتصادی و دستگاه های دولتی توسط اپراتور چهارم کشور در بوشهر برگزار شده است و امیدواریم با مشارکت همه دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی توانمند به به اهداف مورد نظر برسیم.


مدیر طرح و برنامه شرکت ایرانیان نت نیز اظهار داشت : این شرکت به عنوان اپراتور چهارم کشور برای اجرای پروزه شبکه دسترسی فیبر نوری ، اطلاعات لازم از استانها را جمع‌آوری و برنامه‌ریزی های مربوطه را انجام داده است.

کیوان رنجی گفت: اجرای پروژه در 3 مرحله که در مرحله اول هفت کلان‌شهر تهران ، قم ، کرج، اصفهان، شیراز ، مشهد و تبریز و در هر 2 مرحله دیگر 12 استان از استان های کشور اجرا می‌شود.

وی، تسریع در پیاده‌سازی دولت الکترونیک، دورکاری، اینترنت مناسب و پرسرعت، آموزش‌های مجازی و رشد و تعالی موقعیت بین‌المللی کشور در حوزه روابط بین‌المللی و توسعه فضای کسب و کار از مزایای راه‌اندازی این اپراتور است.

مدیر طرح و برنامه شرکت ایرانیان نت از ایجاد 6.8 میلیون پورت در سراسر کشور خبر داد و گفت: در یک برنامه هشت ساله این تعداد پورت در کشور راه‌اندازی خواهد شد.

رنجی از ایجاد 300 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در کشور خبر داد و اظهار داشت: با راه‌اندازی این سیستم، 300 هزار شغل در کشور ایجاد می‌شود که یک‌هزار و 100 شغل مستقیم و غیر مستقیم نیز در شهر بوشهر ایجاد می‌شود.

وی افزود: این شرکت آمادگی دارد اجرای پروژه شبکه فیبر نوری شهر بوشهر را در صورت مشارکت بخش خصوصی بصورت BOT ، در اولویت قرار دهد.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری بوشهر با اشاره به اینکه اجرای پروژه دسترسی فیبر نوری برای استقرار دولت الکترونیک و دولت همراه در استان گفت: این مهم همواره از اولویت‌های دفتر فناوری اطلاعات ، ارتباطات و امنیت استانداری بوده، وانجام اجرای پروژه مذکور مورد تاکید است.

خسرو استوار افزود: با عنایت به امکانات و زیر ساختهای موجود در شرکت مخابرات استان بوشهر و شهرداری بوشهر و استفاده بهینه از آنها ، انتظار می‌رود این مهم در اولویت شرکت‌ مخابرات قرار بگیرد.

ایمان چارکی مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری بوشهر نیز بیان کرد: شهرداری بوشهر آماده همکاری در راه‌اندازی این سیستم است و امیدواریم به نتایج لازم برسیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار