معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی شرق استان تهران :

برگزاری جشنواره ندای سلامت برای کاهش و درمان آسیب‌های اجتماعی‌

خبرگزاری پانا :معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی شرق استان تهران گفت: جشنواره ندای سلامت به‌منظور کاهش و درمان آسیب‌های اجتماعی اعتیاد به مواد مخدر در آستانه هفته نیروی انتظامی سال جاری برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۳۶۴۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، صفدر سلیمی در این رابطه اظهار کرد: امروز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری با ابزارهای مختلفی همچون آموزش در مدارس و هنر در سطح جهان انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: گاهی ساخت و پخش یک فیلم سینمایی، تئاتر و یا شعر بیشتر از انجام کارهای سلبی و برخوردهای انتظامی برای مقابله با جرم دارد بنابراین نیروی انتظامی در استفاده از برنامه‌ها فرهنگی بسیار تاکید دارد.

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی شرق استان تهران تاکید کرد: قطعاً می‌توان با آسیب‌شناسی برخی از جرایم و بالا بردن سطح آگاهی جوانان و خانواده‌ها با استفاده از برنامه‌‌ریزی‌ اصولی و با کمک همه ظرفیت‌های اهالی رسانه و فرهنگ و هنر از مسائلی مانند اعتیاد پیشگیری کرد.

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی به‌عنوان یک راهبرد و هدف اصلی در نیروی انتظامی ‌در حال اجرا‌ست تا با مسائلی آموزشی و فرهنگی شرایطی فراهم شود که همه شهروندان پیش از انجام هر اقدامی با رویکرد تخصصی، تدابیر با مسائل پیشگیرانه آشنا شوند.

سلیمی با اشاره به برگزاری جشنواره استانی ندای سلامت گفت: جشنواره ندای سلامت به‌منظور کاهش و درمان آسیب‌های اجتماعی اعتیاد به مواد مخدر در آستانه هفته نیروی انتظامی سال جاری برگزار می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این جشنواره که به‌صورت استانی برگزار می‌شود با موضوع نقش پیشگیری و درمان اعتیاد به مواد مخدر در چهار بخش ادبی (شعر و داستانک)، علمی (پژوهشی، علمی تخصصی، علمی ترویجی)، رسانه‌ای و هنری (عکس، فیلم کوتاه و نمایش تئاتر) برگزار می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی شرق استان تهران موضوعات جشنواره را شامل پیشگیری و جامعه شناسی، اعتیاد و چالش‌های زندگی، اعتیاد و کودک، اعتیاد و سبک زندگی، اعتیاد و زن، اعتیاد در دوره‌های مهم رشدی، اعتیاد در آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی و جامعه سالم اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار