در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

رفع کمبود پزشک متخصص در مناطق محروم تا 10 سال آینده

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از برنامه ریزی برای جذب پزشکان متخصص بومی در مناطق محروم کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: کمبود پزشک متخصص در مناطق محروم تا 10 سال آینده رفع می شود.

کد مطلب: ۳۶۳۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، در توضیح این خبر گفت: کمبود پزشک متخصص یکی از مشکلات جدی شهرهای کشور به ویژه مناطق محروم است که این معضل سالهاست بدون توجه ادامه دارد. لذا در جلساتی که در کمیسیون بهداشت مجلس با مسئولان وزارت بهداشت داشتیم نسبت به رفع کمبود پزشک متخصص در این مناطق تأکید ویژه کردیم.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تنها راه برطرف شدن کمبود پزشک متخصص، استفاده از نیروهای بومی و افراد مستعد همان منطقه است، اظهار داشت: وزارت بهداشت اعلام کرده که ظرف پنج تا 10 سال آینده، مشکل نیروی انسانی در این مناطق برطرف شود.


وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 50 درصد پزشکان متخصص و فوق تخصص در پایتخت تمرکز دارند. همچنین ما هم اکنون 2 هزار پزشک عمومی و همین تعداد پزشک متخصص در مناطق محروم کم داریم که باید راهکار جدی برای حل آن اندیشیده شود و ما در تربیت نیروی بومی در این مناطق تلاش کنیم.


این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اگر حقوق دریافتی و پاداش را برای پزشکان مناطق محروم در نظر بگیریم، عامل موثری در ماندگاری پزشکان در آن مناطق خواهد بود اما قطعا این موضوع راهکار نهایی نخواهد بود چرا که پس از مدتی پزشکان غیربومی از این مناطق می روند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار