معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان:

برنامه ریشه کنی بیسوادی در آذربایجان غربی دردستورکارقراردارد

خبرگزاری پانا:معاون سوادآموزی مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: برنامه چهارساله ریشه کنی بیسوادی در آذربایجان غربی در دستور کار قرار دارد.

کد مطلب: ۳۶۳۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر گزاری پانا، نجفی در نشست اعضای شورای سوادآموزی مهاباد اظهار داشت: هم اکنون آذربایجان غربی با داشتن بیش از 183 هزار نفر بیسواد در گروه سنی 10 تا 49 ساله، جزو شش استان کشور با بیشترین نرخ بیسوادی است که در ردیف استانهای کردستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان شمالی و لرستان قرار دارد.

وی اضافه کرد: طبق سرشماری سال 90 میزان باسوادی استان در این گروه سنی 88 درصد بوده که این میزان در بین مردان حدود 93 درصد و در بین زنان نیز 82 درصد است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: در گروه سنی 10 تا 49 سال بیشترین نرخ بیسوادی در آذربایجان غربی مربوط به شهرستان های پیرانشهر و چالدران بوده و بیشترین نرخ باسوادی نیز در ارومیه با 82.3، نقده با 80.61 و خوی با 80.14 درصد است.

وی اضافه کرد: در راستای ارتقای شاخص باسوادی استان، برنامه های متنوعی در بخش های مختلف در حال اجراست که تدوین یک برنامه چهارساله از جمله مهمترین اقداماتی است که در این زمینه به اجرا در می آید.

نجفی گفت: این برنامه ها شامل برنامه های تشویقی برای بیسوادان، تفاهم نامه همکاری با سازمان های دیگر و تهیه شناسنامه تحصیلی شهروندان است که در صورت تصویب و اجرای آن گام های مهمی در راستای ریشه کنی بیسوادی برداشته می شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مهاباد نیز در این جلسه گفت: برای ریشه کنی بیسوادی در جامعه باید همه دستگاههای اجرایی و حتی اقشار مختلف مردم نیز با هم همکاری و تعامل داسته باشند.

علی محمدی افزود: استفاده از ظرفیت رسانه ها و آگاهی بخشی به مردم در خصوص برنامه های دولت برای ریشه کنی بیسوادی می تواند بسیار مهم باشد و دستگاههای مختلف می توانند در این زمینه همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند.

وی اضافه کرد: دستگاههای مختلف این شهرستان باید برنامه ها و اقدامات عملی خود در زمینه ریشه کنی بیسوادی را به دبیرخانه شورای سواد آموزی مهاباد تحویل دهند و بر اساس مصوبات و تصمیمات این شورا گام بردارند.

در ادامه این نشست دیگر اعضای جلسه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار