طرح برخورد با روزه خواران در چهارمحال و بختیاری اجرا می شود

خبرگزاری پانا:متظاهران به روزه خواری در طرح برخورد با روزه خواران که با همکاری نیروی انتظامی و دادگستری چهارمحال و بختیاری در حال اجراست، اعمال قانون می شوند.

کد مطلب: ۳۶۱۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا،فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: در ماه مبارک رمضان، فرماندهی انتظامی استان با آمادگی کامل تمهیدات و طرحهای انتظامی و ترافیکی ویژه ای را به مرحله اجرا می گذارد تا شهروندان بتوانند در امنیت و آسایش کامل به عبادت پرداخته و از فیوضات معنوی ماه رمضان بهره مند شوند.
سردار نورعلی یاری افزود: در این راستا به منظور حفظ حرمت این ماه مبارک، اتحادیه صنف هتل داران،چلوکبابی ها و خوراک پزیها،رستوران ها و مراکز ارائه خدمات غذایی از اذان صبح تا افطار با مشخص کردن شیفت کشیک با دریافت مجوز و رعایت شوون اسلامی و پوشش فضایی مناسب می توانند به مسافران خدمات ارائه دهند و مابقی رستوران ها از اذان صبح تا زمان افطار حق پذیرای از مشتریان را ندارند.
وی گفت: واحدهای صنفی و اغذیه فروشان و رستوران ها باید به صورت حداقل و در مکان های ضروری و مسافرخیز ورودی و خروجی فعال باشند.
وی اظهار کرد: اغذیه فروشان به هیچ عنوان مجاز به عرضه غذای گرم و سرخ کردنی و رستوران داران مجاز به طبخ غذاهای بودار و کباب نیستند.
سردار یاری افزود: واحدهای صنفی شیرینی پزی و بستنی فروشی ها نیز به هیچ عنوان مجاز به عرضه کیک، شیرینی و شربت در واحدهای صنفی خود نیستند و باید با تعطیل کردن دستگاه بستنی ساز خود، صرفا بستنی فریز شده ارائه کنند.
وی گفت: کافی شاپ ها و قهوه سراها نیز در طول روز تعطیل و تنها بعد از افطار اجازه فعالیت دارند .
وی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان استعمال دخانیات و نوشیدن آب در نانوایی ها و در ملا عام ممنوع است و با آن دسته از افراد یا صنوف که حرمت ماه مبارک رمضان را رعایت نکرده و نسبت به شعائر دینی و مذهبی بی توجهی کنند حسب وظیفه برخورد قانونی خواهد شد.
وی گفت: بازدیدهای غیرمترقبه از صنوف از برنامه های پلیس در ماه مبارک رمضان است.
سردار یاری افزود: از هموطنانی که بدلیل مسافرت و بیماری قادر به روزه گرفتن نیستند تقاضا می شود از خوردن، آشامیدن و استعمال دخانیات در ملاء عام و انظار عمومی پرهیز و ضمن احترام به حقوق سایر شهروندان، حرمت این ماه را رعایت کنند.
فرماندهی انتظامی استان گفت: پلیس راهور استان نیز در ماه رمضان تدابیر ترافیکی ویژه ای را برای رفاه حال هموطنان در نظر گرفته و با حضور در معابر شهری بخصوص هنگام افطار که با افزایش ترافیک همراه خواهد بود، در لیالی قدر، راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر با اجرای محدودیت های ویژه در راستای تسهیل روند تردد شهروندان و هرچه باشکوه تر شدن این مراسم اقدام می کند.
سردار یاری اظهار کرد: ماموران دراین طرح با استقرار در معابر عمومی، خودرو هایی که راننده یا سرنشینان آنها تظاهر به روزه خواری کنند را مورد اعمال قانون قرار داده و توقیف می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار