معاون استاندار مازندران خواستار شد

وضعیت بیمه هنرمندان صنایع دستی تا دوهفته دیگر مشخص شود

خبرگزاری پانا: معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران بر تشكیل كمیته ای به مسئولیت اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و عضویت دستگاه های مسئول به منظور تعیین تكلیف بیمه فرشبافان استان تاكید كرد

کد مطلب: ۳۶۰۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علیرضا یونسی در نشست کارگروه امور بانوان استانداری مازندران با اشاره به این كه دولت تدبیر و امید همه تلاش خود را در حوزه بیمه، سلامت، درمان، معیشت، اقتصاد، رفاه و امید به آینده در جامعه به كار گرفته است و در این راه از هیچ اهتمامی فرو گذار نخواهد كرد، یاد آور شد: دولت یازدهم كه علیرغم مشكلات مالی و مضایق اعتباری، هزینه 37 درصدی درمان مردم را به زیر 10 درصد كاهش داد، نه تنها به دنبال محدود كردن بیمه مشاغل نیست، بلكه برای توسعه و تقویت آن برنامه دارد .
یونسی با بیان این كه سیاست دولت گسترش بیمه در همه حوزه هاست، خاطر نشان ساخت: این سیاست كه در پی كاهش هزینه های مردم در حوزه های مختلف است در استان نیز به اجرا در آمده و تداوم خواهد یافت.
وی بر تشكیل كمیته ای به مسئولیت اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و عضویت دستگاه های مسئول به منظور تعیین تكلیف بیمه فرشبافان استان تاكید كرد و اظهار نمود: این كمیته ظرف 2 هفته برای تحت پوشش قرار دادن كسانی كه شرایط قانونی احراز بیمه را دارا هستند و یا بیمه فرشبافان فعالی كه بیمه شان قطع شده، اقدام نماید.
معاون استاندار مازندران با اشاره به این كه سیاست دولت بر قطع بیمه مشاغل نیست، لیكن در برابر هر نوع سوء استفاده در این مسیر خواهد ایستاد، افزود: باید فرهنگ برخورد درست با رعایت كنندگان و متخلفان از قانون در جامعه ایجاد و تقویت شود تا حق كسی ضایع نشود.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تاکید کرد: آن دسته از هنرمندان صنایع دستی که بیمه شان قطع شد وضعیتشان تا دو هفته دیگر روشن شود.
یونسی صنایع دستی را بیانگر عمق هنر، زیبایی، آداب و رسوم و فضلیت های یك جامعه دانست و یاد آور شد: همگان وظیفه دارند به تعالی و گسترش این صنعت كمك نمایند و دست اندركاران زمینه بازار یابی این صنعت و ساماندهی عرضه تولیدات آن را فراهم آورند و تراكم جمعیتی فرشبافان نیز احصاء و مسایل این رشته سامان دهی شود.
نصیری عضو انجمن هنرمندان و صنعتگران مازندران نیز گفت: برخی از قوانین دست‌وپاگیر هنرمندان صنایع‌دستی شده است و باید دوباره بازخوانی شود.
وی افزود: ما تا زمانی که همه بار مسئولیت را بر دوش دولت بگذاریم نباید توقع داشته باشیم که دولت بتواند همه مشکلات را حل کند باید بخش خصوصی را وارد این عرصه کنیم.
نصیری با بیان اینکه باید هنرمندان واقعی را شناسایی و برای بیمه به سازمان تامین اجتماعی معرفی شوند، تصریح کرد: 11 ارگان و نهاد در ایران داریم که متولی امر هنر و هنر صنعت است و موازی کاری نداشتن قانون واحد و نبود یک متولی واحد سبب شده تا هنرمندان بدون حامی باشند.
وی یادآور شد: تقاضا داریم مسئولان برای رشد هنرمندان پیگیر تبصره 119 باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار