رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خبر داد:

اجرای طرح ضیافت ماه مبارک رمضان با هدف تنظیم بازار در فارس

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: طرح ضیافت با هدف تنظیم بازار در ایام ماه مبارک رمضان با برگزاری فروش فوق العاده توسط اصناف در استان اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۳۵۹۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد مهدی قاسمی به تشریح محورهای اصلی برنامه تنظیم بازار درماه مبارک رمضان سال جاری پرداخت و گفت: تامین و توزیع کالاهای اساسی، برگزاری فروش های فوق العاده توسط اصناف و فروشگاه های زنجیره ای، برگزاری نمایشگاه¬های طرح ضیافت جهت عرضه مستقیم اقلام پرمصرف این ایام با قیمت های مناسب و طرح تشدید بازرسی و نظارت بازار با همکاری دستگاه های نظارتی از اهم برنامه های طرح ضیافت با هدف تنظیم بازار دراستان فارس است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس به اقلام اساسی مشمول طرح تنظیم بازار ماه مبارک رمضان اشاره کرد و بیان نمود : اقلام پروتئینی شامل (گوشت مرغ، گوشت قرمز)، برنج، روغن، شکر، خرما، لبنیات(شیر، پنیر، کره)، نان، شیرینی جات، (زولبیا و بامیه) از کالاهای مشمول این طرح می باشد .
دبیر ستاد تنظیم بازار استان فارس افزود : شرکت پشتیبانی امور دام استان نسبت به تأمین یکهزارو 860 تن ( 1860 ) گوشت مرغ و 189 تن گوشت قرمز، که قیمت آن از سوی ستاد تنظیم بازار تعیین و ابلاغ خواهد شد، جهت توزیع استانی براساس برنامه اعلامی از سوی ستاد تنظیم بازار در ایام ماه مبارک رمضان اقدام می¬نماید.
وی افزود ::شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی استان نیز نسبت به تأمین 3هزارو 55تن (3055) برنج و یکهزارو 200 تن (1200) شکر سفید( مورد نیاز واحدهای صنفی تولید کننده زولبیا و بامیه ، صنایع و خانوار) جهت توزیع استانی اقدام می¬نماید.

این مقام مسئول با بیان اینکه با همکاری دستگاه¬های اجرایی شامل استانداری، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت و معدن و تجارت، اداره کل تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، سازمان میادین و مشاغل شهرداری و فروشگاه های زنجیره¬ای برنامه فروش فوق العاده رادر دستور کار قرار داده اند . افزود : در این راستا با تعیین شبکه های صنفی منتخب ، برگزاری فروش فوق العاده و برنامه ریزی جهت تامین و توزیع کالاها در واحدهای معین شده و هماهنگی با این واحدها جهت ارائه تخفیف های ویژه و اطلاع رسانی مناسب از طریق نصب پلاکارد و بنرهای متحدالشکل و هماهنگی با فروشگاه های زنجیره¬ای رفاه، اتکا و اتحادیه تعاونی¬های مصرف کارکنان و کارمندان و... جهت عرضه کالاهای اساسی مشمول طرح و ارائه تخفیف های ویژه صورت پذیرفته است .
قاسمی اظهار کرد: تنظیم بازار مجموعه سیاستگذاری‌ها و فعالیت‌هایی است که به منظور ایجاد ثبات در بازار و جلوگیری از نوسانات شدید قیمت برای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اعمال می‌شود.
دبیر ستاد تنظیم بازار استان تصریح کرد: توجه به این موضوع در ماه‌های پرمصرف سال نظیر ماه مبارک رمضان و ایام پایانی سال که حجم تقاضا افزایش می‌یابد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا در کنار تامین کالای مورد تقاضا از طریق افزایش عرضه از سودجویی برخی از عرضه‌کنندگان جلوگیری شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: هدف از اجرای طرح ضیافت که در آستانه ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد ، تثبیت قیمت‌ها در دامنه مناسب قیمت و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا از طریق افزایش مراکز عرضه به صورت عرضه مستقیم در غرفه برگزاری نمایشگاه‌ها ،برگزاری فروش فوق‌العاده ، تامین و توزیع کالاهای اساسی؛ طرح تشدید بازرسی و نظارت ویژه می باشد.
این مقام مسئول افزود: کالاهایی که در این گونه مکان ها عرضه خواهد شد شامل گوشت سفید و قرمز، برنج ، شکر و روغن نباتی ، مواد لبنی ، خرما و غیره بوده که در ایام ماه مبارک رمضان به اندازه کافی در بازار برای مصرف‌کنندگان عرضه خواهد شد و محدودیتی در این خصوص نداریم .
قاسمی تصریح نمود : طرح تشدید بازرسی و نظارت بازار نیز از قبل از شروع ماه مبارک رمضان توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی با نظارت بر کیفیت و قیمت این کالاها اجرا می¬گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار