فرماندار اردبیل اعلام کرد:

اشتغال 180 نفر در کشتارگاه صنعتی اردبیل

خبرگزاری پانا:فرماندار اردبیل گفت: 180 نفر در مجتمع صنعتی گوشت اردبیل که یکی از بزرگترین کشتارگاه‌های شمالغرب کشور است، اشتغال دارند.

کد مطلب: ۳۵۸۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، جواد زنجانی در جریان بازدید از کشتارگاه صنعتی دام اردبیل اظهار داشت: مجتمع صنعتی گوشت اردبیل یکی از بزرگترین کشتارگاه‌های صنعتی شمالغرب با ظرفیت کشتار 4000 راس دام سبک و 250 راس دام سنگین است .

وی افزود: باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن در استان به لحاظ ذبح بهداشتی و با کیفیت دام استفاده کرد و با توجه به وضعیت موجود دام و نیاز به تامین گوشت مورد نیاز مردم بر اساس رعایت تمام موازین بهداشتی برای حل مشکل کشتارهای سنتی استفاده از ظرفیت کشتارگاه اردبیل است که در این زمینه اداره دامپزشکی و کشتارگاه صنعتی تمهیداتی از جمله عدم دریافت هزینه اضافی حمل را در نظر گرفته‌اند .

فرماندار اردبیل همچنین از طرح تفکیک نوع و جنس دام با تلاش کارشناسان دامپزشکی خبر داد و یادآور شد: طرح ردیابی طیور کشتاری در کشتارگاه از طریق ارسال شماره کد رهگیری درج شده روی لفافه مرغ‌های کشتاری به سامانه پیامکی 30008903 با هدف بهداشت و سلامت مردم و جلوگیری از عرضه کشتار نامناسب و نامرغوب مرغ راه‌اندازی شده است .

زنجانی از اشتغال 180 نفر در این کشتارگاه خبر داد و افزود : تلاش می‌کنیم با افزایش کشتار و راه‌اندازی سـایر قسمت‌ها اشتغال را تا سه برابر افزایش دهیم .

وی تصریح کرد: هدف از ساماندهی و ارتقای کیفیت لاشه و آلایش دامی استحصال شده را جلوگیری از کشتارهای غیرمجاز و کمک به سلامت و بهداشت و کیفیت گوشت عنوان کرد .

فرماندار اردبیل گفت: روزانه حدود 500 راس دام سبک و 70 دام سنگین در حال حاضر کشتار می‌شود .

در این بازدید فرماندار اردبیل از روند فعالیت کشتارگاه در زمینه‌های مختلف و خطوط کشتار دام سنگین و سبک و صنایع جانبی این کشتارگاه بازدید کرد و با مسئولان این مجتمع دیدار و گفت‌ وگوکرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار