جامعه برای آموزش و پرورش و معلمان جایگاه ارزشمندی قائل است

خبرگزاری پانا : سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برخلاف نظر برخی افراد، جایگاه آموزش و پرورش در جامعه ضعیف نیست و معلمان جایگاه مناسب و ارزشمندی در جامعه دارند .

کد مطلب: ۳۵۵۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا ، علیمراد کرمی روز شنبه درهمایش تجلیل از معلمان جوان نمونه استان بوشهر گفت : فرهنگیان جوان به تخریب هایی که علیه آموزش و پرورش می شود توجه نکنند.
وی اضافه کرد: معلم هنوز احترام و جایگاه ویژه خود را درمیان مردم و جامعه دارد و این برخی ادعادهای غیر واقعی برای تضعیف آموزش و پرورش است.
کرمی اظهارکرد: همه دست اندرکاران امر آموزش و پرورش برای ارتقا و تقویت جایگاه معلمان باید عزم خود را جزم کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: امام راحل همواره جوانان را مورد لطف و عنایت قرار می داد و آنان را به عنوان سرمایه ای مهم و ارزشمند برای جامعه معرفی می کرد.
سیروس فتحی افزود: امام خمینی (ره) هیچگاه مشی تربیتی جوانان گذشته را برای جوانان امروز توصیه نمی کرد بلکه نیاز جوانان را متناسب با روز می دیدند و شور و نشاط را لازمه سن جوانی می دانست.
وی گفت: همچنین امام (ره) هوشیار کردن جوانان نسبت به محیط پیرامونی و حرکت با تدبیر و امید برای آنان سفارش می کردند.
فتحی ادامه داد: نیروی جوانی فرصتی برای پیشرفت و ترقی جامعه است و با اهمیت دادن به این سرمایه مهم آینده مملکت تضمین می شود.
حبیب فکوری، معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این آئین تاکید کرد: ما باید به مدیریت استعدادها در جوانان توجه بکنیم و می بایست الگوها را در مسیر اصلی و اصیل آن اجرا کنیم .
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد و افزود: تمام تعلیمات انبیا الهی برای نشان دادن مقصد و راهی است که انسان ناچار از این راه باید عبور کند و اگر انسان ها به راه انبیا و ولی خدا بروند، انسانیتش کامل می شود و هر چه بیشتر اطاعت کنند، بیشتر انسانیتش رشد می کند .

وی با اشاره به اینکه قوه ایمان سبب شده است که مردم سراسر ایران بسیج شوند، عنوان کرد: وحدت کلمه در زیر سایه ولایت فقیه موجب پیروزی ملت ایران اسلامی در تمامی عرصه های ملی و بین‌المللی شده است و انسجام، همدلی و همزبانی مردم و مسئولان موجب یک تحول عظیم در جامعه انسانی می شود .

حبیب فکوری با بیان اینکه دین اسلام تنها چیزی است که می تواند انسان را از خیانت و جنایتکاری بازدارد، اظهار کرد: قرآن کریم به عنوان هدیه رحمانی از سوی خداوند، برای زنده کردن دل‌های انسان ها و باز کردن گوش و چشم توده جامعه فرستاد تا این نور هدایت و کتاب الله راهنمای سعادت ما باشد و عمل به قرآن انسان را به اوج و جوار رحمانی می رساند .
مشاور جوان اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این آیین گفت: با توجه به این که درهفته معلم از معلمان با سابقه تقدیر می شود، با پیشنهادی که به شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش ارایه شد، مقرر گردید؛ در قالب طرح تقدیر از معلمان جوان، از جوانانی که به تازگی به پیکره نظام تعلیم و تربیت پیوسته اند تقدیر شود.
عبدالمحمد شعرانی افزود: بر این اساس بخشنامه ای که به مدارس ارسال شده، تا در 14 شاخص از معلمان جوان با سابقه یک تا 10 سال و سن 30 سال، تقدیر شود.
وی هدف از اجرای این طرح را تشویق معلمان جوان، ایجاد زمینه ای برای نشان دادن استعدادهایشان و معرفی شایستگی های آنان عنوان کرد.
شایان ذکر است : در پایان از صادق عبدالهی، احمد حیدری، صدیقه رنجبر، مسعود قامتی مجرد، اعظم کوفی، مرتضی موذن، مصطفی دهقانی، عقیل ریشهری، عسکر شیخی، عبدالله محمدی، علی عباسیان، سیده حمیده موسوی، مریم بوالخیری، زینب قاسمی، مجتبی خشنود، رقیه جمشیدی، رضوان خیاطی فرد، فاطمه باصولی و کاظم دشمه به عنوان معلمان جوان نمونه مناطق هفدگانه با حضور مسئولان آموزش و پرورش استان تجلیل شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار