مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی وزارت راه و شهرسازی:

توجه به اقلیم در ساخت‌و‌سازها زمینه‌ساز رونق صنعتی‌سازی است

خبرگزاری پانا: مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی به‌کارگیری فناوری‌های روز دنیا، حضور پر رنگ مهندسان و توجه به اقلیم در ساخت‌و‌سازها را از مواردی دانست که زمینه رونق صنعتی‌سازی را در کشور فراهم می‌کند.

کد مطلب: ۳۵۵۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، منوچهر شیبانی‌اصل با اشاره به توسعه مهندسی ساختمان گفت: نادیده گرفتن جایگاه مهندسی و مهندسان و نیروی انسانی متبحر در بحث ضوابط اجرایی و نیروی‌انسانی باعث شده تا به مشکلاتی در زمینه ساختمان‌سازی برسیم درحالیکه در تمامی دنیا مهندسان و دست‌اندرکاران صنعت‌ ساختمان، کارکرد خود را دارند.

مدیرکل دفتر سازمان‌های نظام مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای افزود: از آنجایی‌که برخی از ساخت‌و‌سازهای سنتی در کشور واجد ارزش هستند، قرار دادن واژه سنتی در مقابل واژه صنعتی چندان صحیح نیست.

شیبانی‌اصل صنعتی‌سازی یا ساخت ساختمان به معنای تولید کارخانه‌ای را در مقابل ساخت‌و‌ساز در محل یا ساخت‌و‌ساز دستی قرار داد و توضیح داد: نظام اداری ساخت‌و‌ساز، نواقصی همچون توجه نکردن به اقلیم کشور و استفاده از مصالح مناسب برای ساخت‌و‌ساز دارد که اصلاح نظام اداری و اجرای مقررات 22 گانه ساختمان‌سازی می‌تواند به ارتقای کیفیت و ماندگاری بینجامد.

وی همچنین به استفاده بجا از فناوری‌های نوین در صنعتی‌سازی اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری، ایجاد تسهیلات صنعتی‌سازی، مکان‌یابی مناسب برای کارخانه‌ها، حضور جدی مهندسان، کاردان‌ها و دست‌اندرکاران صنعتی‌سازی که با فناوری‌های روز دنیا آشنا هستند، می‌تواند ما را به سوی صنعتی‌سازی سوق دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار