دو توصیه متفاوت امام(ره) در باره نیمه شعبان در کلام امام جمعه قم

خبرگزاری پانا: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) دو توصیه متفاوت امام خمینی(ره) را در خصوص برپایی جشن نیمه شعبان در ایام پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس را تشریح کرد.

کد مطلب: ۳۵۴۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر پنجشنبه در جلسه هماهنگی مراسم‌های نیمه شعبان،‌ بزرگداشت امام خمینی (ره) و یوم‌الله قیام 15 خرداد که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد،‌ اظهار کرد: محور اصلی برنامه‌های امسال جشن نیمه شعبان است و مراسم‌های بزرگداشت امام خمینی (ره) و 15 خرداد نیز در پرتو آن برگزار می‌شود .

وی با تبیین دلایل بزرگداشت امام خمینی (ره) و 15 خرداد تصریح کرد: اگر از امام خمینی (ره) یاد می‌کنیم ایشان ولی فقیه و نایب امام زمان (عج) بودند و اگر یاد و خاطره 15 خرداد را گرامی می‌داریم به این دلیل است که نخستین جرقه‌های 15 خرداد و حرکت انقلابی به دلیل دستگیری امام خمینی(ره) در قم آغاز شد .

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) به عنوان یکی از شاهدان عینی وقایع 15 خرداد به تشریح حوادث آن زمان پرداخت و بیان کرد: مردم قم همه جانبه از امام خمینی و اهداف ایشان حمایت کردند و پس از آن نیز مردم شریف ورامین به پا خاستند .

وی همچنین با نقل خاطره‌ای از امام خمینی (ره) گفت: چند روزی تا پیروزی انقلاب نمانده بود که میلاد امام زمان (عج) فرا رسید و رژیم شاهنشاهی انتظار برگزاری جشنی باشکوه و مردمی را داشت تا از این جشن به نفع رژیم بهره ببرد که امام خمینی (ره) با درایت از مردم خواست که در آن برهه از زمان هیچ جشنی برگزار نکنند .

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: مردم به تبعیت از بنیانگذار انقلاب اسلامی در آن سال هیچ جشنی برگزار نکردند در همین راستا شیخ احمد کافی نیز که از مبلغان و وعاظ بزرگ دینی محسوب می‌شد در مهدیه خود هیچگونه جشنی برگزار نکرد و سپس در روز نیمه شعبان هنگام بازگشت به خراسان به دست عمال رژیم پهلوی در یک تصادف مشکوک کشته شد .

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)‌ همچنین به بیان خاطره دیگری از امام خمینی (ره) پرداخت و تصریح کرد: در روزهای پر تلاطم جنگ، نیمه شعبان فرا رسید و برخی افراد خدمت امام خمینی (ره) جمع شدند که جشن نیمه شعبان مختصر برگزار شود و هزینه آن به جبهه‌ها ارسال شود که امام (ره) فرمودند باید جشن نیمه شعبان به صورت مفصل برگزار شود و هزینه جبهه نیز به صورت جداگانه جمع آوری و ارسال شود .

وی افزود:‌ در برگزاری مراسم‌هایی که امسال برگزار می‌شود باید یاد امام زمان (عج) پررنگ باشد و در پرتو نیمه شعبان مراسم‌های بزرگداشت امام خمینی (ره) و 15 خرداد نیز برگزار شود .

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جشن میلاد امام زمان (عج) را داریم امسال مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) برگزار می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار