آزادی تعدادی زندانی جوان جرایم غیرعمد به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع)

خبرگزاری پانا: مدیر عامل ستاد دیه کشور از آزادی تعدادی از زندانیان جوان واجد شرایط جرایم غیر عمد به مناسبت زادروز حضرت علی اکبر(ع) و هفته جوان خبر داد.

کد مطلب: ۳۵۳۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید اسدالله جولایی در جلسه ای با محمود گلزاری - معاون ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان - به ارایه آماری از وضعیت محکومان جرایم غیر عمدی در رده سنی 18 تا 25 سال پرداخت.

جولایی ابراز امیدواری کرد، با مشارکت خیرین و دستگاه های دولتی مقدمات آزادی این افراد تا قبل از نهم خرداد ماه جاری فراهم شود.

مدیر عامل ستاد دیه کشور با تفکیک آمار این زندانیان، گفت: در زمان حاضر نزدیک به 715 زندانی مرد و پنج زندانی زن با رده سنی 18 تا 25 سال در سراسر کشور به سر می برند.

وی ادامه داد: 75 درصد این زندانیان ، بدهکاران مالی، 20 درصد با محکومیت مهریه و نفقه و پنج درصد نیز با محوریت پرونده های دیه فوتی و جرحی ناشی از تصادفات رانندگی راهی حبس شده اند.

جولایی مبلغ مورد نیاز برای آزادی 720 جوان را معادل 252 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با کمک نیکوکاران و به ویژه مسوولین وزارت ورزش و جوانان و نظر به مدت حبس و شرایط مالی و اجتماعی این افراد ،امیدواریم تمام واجدین شرایط را در روز جوان از بند حبس رهایی بخشیم.

مدیر عامل ستاد دیه کشور، رویکرد اصلی این ستاد را آموزش و پیشگیری از وقوع جرایم دانست و تاکید کرد: با توجه به آمار تکان دهنده مرگ و میر در تصادفات و افزایش زندانیان مهریه، ضرورت آموزش بنیادی در زمینه پیشگیری از تخلفات رانندگی و توجه به عواقب ناشی از تعهدات مهریه های نامعقول بسیار مورد تاکید است.

وی با اشاره به زمان بر بودن اقدامات فرهنگی ادامه داد: نهادینه کردن بسیاری از قوانین رانندگی و همچنین مقررات مربوط به صدور چک یا سفته باید از سنین کودکی آموزش داده شود تا دیگر شاهد زندانی شدن جوانان به خاطر تخلفاتی از این قبیل نباشیم.

محمود گلزاری، معاون ساماندهی جوانان هم در این جلسه با تاکید بر اینکه توجه به نسل جوان باید از ساختارهای آموزشی آغاز شود، اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان وزارتخانه نوپایی است، اما همواره برای بهره مندی از تمام ظرفیت های مدیریتی و ارتباطی تلاش کرده است.

گلزاری تصریح کرد: اصلاح قانون در عرصه های مختلف اجتماعی و به ویژه در حیطه مربوط به جوانان از جمله ازدواج و تعهد مهریه، ردیف بودجه لازم به خود را می طلبد که در این زمینه اعتبار مناسبی برای آموزش سبک زندگی اسلامی و جلوگیری از ارتکاب بسیاری از جرایم برای جوانان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به رسالت سنگین همه نهادهای دست اندرکار در ارتباط با فرهنگ سازی عمومی در نسل جوان کشور، گفت: جوانان در زمینه مهریه به علت عدم آگاهی از قانون تعهدات سنگین را متعد می شود که با پرداخت نکردن این حق در نهایت مجازات زندان برای آن ها در نظر گرفته می شود.

گلزاری در ادامه تصریح کرد: نباید فراموش شود که این قبیل جوانان به عنوان نیروی انسانی کشور به شمار می آیند.

هفتم تا سیزدهم خرداد ماه جاری هفته جوان نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار