مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس عنوان کرد:

درمان فقر اتفاق نخواهد افتاد مگر با برگرداندن خانواده به کسب درآمد

خبرگزاری پانا: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس، فرآیند فقرزدایی را محوری‌ترین برنامه این نهاد در سال جاری اعلام کرد كه پررنگ‌تر از دیگر فعالیت‌ها اجرایی خواهد شد.

کد مطلب: ۳۵۳۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی اللهیاری گفت: از سال 89 تا پایان سال 93 منابع بسیارخوبی در قالب قرض الحسنه از بانک‌های عامل استان برای امر توانمندسازی و اشتغال خانواده‌ها به‌کار گرفته شده است.
وی گفت: قریب به 300 میلیارد تومان از منابع بانکی در 5 ساله اخیر و 50 میلیارد تومان از منابع صندوق اشتغال کمیته امداد، در قالب تسهیلات پرداخته شده است و این اقدام نشان‌دهنده عزم راسخ مجموعه کمیته امداد برای ایجاد فرصت‌های شغلی و تقویت خوداتکایی و خودکفایی خانواده‌های نیازمنداست.
اللهیاری گفت: اعتقاد ما بر این است که درمان فقر اتفاق نخواهد افتاد مگر با برگرداندن خانواده به کسب درآمد و تقویت روحیه کار و تلاش در خانواده‌ها و تقویت اعتماد به نفس و خود باوری در بین مددجویانی که تحت پوشش هستند.
وی اضافه كرد: براساس این سیاست و برنامه افراد نیازمند و تحت حمایت کمیته امداد از یک عنصر غیرفعال و منفعل در جامعه به یک عنصر فعال و موثر در اقتصاد کشور تبدیل شده و نیازمندانی که تا دیروز چشم به کمک‌های خیرین و دولت داشتند امروز خود به عنوان یک تولید کننده و عنصر موثر در کسب درآمد و روزی حلال فعال هستند.
این مقام مسئول ادامه داد: از سوی دیگر کمبود منابع دولتی اقتضاء می‌کند که ما در مردمی کردن فرآیند فقرزدایی تلاش‌های گسترده‌ای انجام دهیم و تاکنون نیز خیرین نقش بسیار موثری در کمک به همنوعان خود داشته‌اند.
مدیركل كمیته امداد فارس با بیان اینكه این نهاد آمادگی دارد به واسطه اشراف بر موضوع فقر، در هدایت كمك‌های مردمی و افزایش اثربخشی این كمك‌ها، خیرین را همراهی كند، در خصوص خانواده‌های زندانیان تحت حمایت نیز گفت: خدمات کمیته امداد شامل دو گروه از جامعه می‌شود، زنان سرپرست خانوار و مردان از کارافتاده، كه در گروه زنان سرپرست خانوار، زنانی كه به واسطه حبس همسرشان عهده‌دار مسئولیت هستند نیز قرار می‌گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار