رئیس اداره تبلیغات اسلامی خمین در گفت و گو با پانا:

همه افراد جامعه در سازماندهی زندگی صحیح شریک هستند

خبرگزاری پانا: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خمین گفت: همه افراد یک اجتماع سالم در احیا حیات اجتماعی و سازمان دادن به زندگی صحیح انسانی سهیم و شریک هستند.

کد مطلب: ۳۵۳۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام کریمی در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به اینکه هیچ یک از ما نمی توانیم خود را در قبال سودها و زیان های اجتماعی بی تفاوت باشیم و عکس العملی از خود نشان ندهیم افزود: اینجاست که مسئله امر به معروف و نهی از منکر و نظارت همگانی ضرورت پیدا می کند، موقعیت اساسی و بنیادی آن همچون خون در تمام اعضاء و جوارح انسان جریان پیدا کرده و در صحنه حیاتی انسانی جلوه می کند.
وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه الهی هستند و مانند سایر فرائض دینی واجب می باشد اظهار داشت: وظیفه است که در هر جا منکری از جمله بد حجابی دیده می شود تذکر داده شود چرا که این اعمال یا از روی نا آگاهی یا عدم اطلاع از مسائل شرعی از سوی افراد اتفاق می افتد و باید کاملا دوستانه به آنها اخطار داده شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خمین ادامه داد: به منظور اشاعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان خمین هیئت های مذهبی جهت تذکر لسانی سه هفته است که ساماندهی شده اند و در سطح شهر جهت تذکر مطالب منکراتی به صورت دوستانه حضور دارند.
حجت الاسلام کریمی بیان کرد: گفتمان هایی در سطح دانشگاه ها، مدارس و خانواده ها برگزار شد که بحث هایی مرتبط با این مسائل تهیه و با آنها در میان گذاشته شده است و در بحث مقولات فرهنگی و نصب بنر در سطح شهر و بعضی از میادین جهت آموزش آمرین به معروف و ناهیان از منکر نیز اقداماتی صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه جشن های اعیاد شعبانیه را در پیش رو داریم ابراز داشت: این مهم فرصت مناسبی است برای تبیین اهمیت و ضرورت فرهنگ مهدویت، که باید از ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی این ایام در شهرستان و برای تبیین این موضوع استفاده کرد.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان خمین گفت: بعد از آئین های عاشورایی برنامه های دینی و مذهبی و مردمی، جشن های اعیاد شعبانیه از مهمترین برنامه هاست که انتظار منتظران را نوید می رساند.
حجت الاسلام کریمی افزود: مردم با عشق و علاقه مذهبی و دینی به سمت و سوی درست هدایت می شوند لذا در این راستا برنامه هایی تدوین شده و آماده اجرا برای عموم می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار