معاون وزیر آموزش و پرورش:

مراکز درمانی 60درصد برای کاشت حلزون کودکان ناشنوا تخفیف می دهند

خبرگزاری پانا: معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: با هماهنگی های انجام شده مراکز درمانی برای کاشت حلزون کودکان ناشنوا 60درصد تخفیف می دهند.

کد مطلب: ۳۵۳۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا - استان خراسان شمالی، مجید قدیمی هزینه کاشت هر حلزون را افزون بر 600میلیون ریال عنوان و بیان کرد: این کودکان با عمل جراحی راحت در مسیر آموزش و پرورش عادی قرار می گیرند.

وی افزود: این طرح با همکاری خیران انجام خواهد شد و به نوعی سرمایه گذاری است زیرا که معلولیت قشری از جامعه برطرف خواهد شد.

وی اظهار کرد: کودکان ناشنوایی که شناسایی نشوند نیز در طرح سنجش شناسایی می شوند و زیر پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در کشور های پیشرفته این طرح عملی شده است. 4.13 درصد از جمعیت به نوعی دیرآموز و حدود 3.2 درصد نیز کم توان ذهنی هستند.

برخی خانواده ها بچه معلول را پنهان می کنند

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه برخی از خانواده ها بچه معلول خود را پنهان می کنند گفت: این امر را آمار نشان می دهد زیرا که همه این گروه ها زیر پوشش قرار نمی گیرند.

قدیمی با بیان اینکه وجود آموزش استثنایی نگاه به عدالت است افزود: سرانه این دانش آموز چهار برابر مدارس عادی است.

وی بر انسداد بی سوادی در حوزه گروه هدف نیز تاکید کرد و گفت: هم اکنون بزرگسالان معلول بی سواد شناسایی خواهند شد و افرادی دارای شرایط زیر پوشش آموزش قرار خواهند گرفت.

سرویس رایگان دانش آموزان استثنایی

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: 300 میلیارد ریال اعتبار برای سرویس رفت و آمد دانش آموزان استثنایی اختصاص یافت.

مقیمی افزود: 80 درصد هزینه سرویس رفت و آمد دانش آموزان استثنایی در شهرهای بزرگ و 100 درصد آن در سایر شهرها تامین خواهد شد که این امر می تواند جاذبه برای فرستادن این قشر به مدرسه باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون کمبود نیروی توانبخشی در کشور وجود دارد گفت: این مشکل در استان های کوچک بیشتر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: 900 دانش آموز کم بینا به جای کتاب تبلت خواهند داشت.

وی افزود: برای خرید این تبلت ها نیز چهار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تعداد دانش آموزان استثنایی در مدارس ویژه را 72 هزار نفر و طرح تلفیقی را 49 هزار نفر عنوان کرد.

وی تعداد نیروهای مدارس استثنایی را نیز 22 هزار نفر ذکر کرد و گفت: برای حدود چهار دانش آموز یک معلم وجود دارد اما باز هم کمبود نیرو وجود دارد.

وی بر کمک خیران تاکید کرد و افزود: برنامه ریزی شده که چهار اردوگاه در کشور ایجاد شود که نخستین اردوگاه با کمک یک خیر در خراسان رضوی ساخته شد.

وی گفت: دومین اردوگاه نیز با 300 میلیارد ریال اعتبار با کمک یک خیر در شمال کشور ایجاد خواهد شد.

وی از شناسایی چهار هزار دانش آموز استثنایی یتیم نیز خبر داد و افزود: این دانش آموزان زیر پوشش انجمن ها نیز قرار خواهند گرفت و حمایت مالی و معنوی خواهند شد.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: 35 میلیارد ریال اعتبارنیز برای هزینه دارو، درمان و خدمات توانبخشی برای دانش آموزان استثنایی اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: بین 10 تا 15 درصد دانش آموزان به نوعی اختلالات یادگیری دارند اما این افراد از نظر هوش مشکلی ندارند باید در مراکز اختلالات یادگیری مشکلات آنان برطرف شود.

وی گفت: در نظام آموزش گذشته بر پایه نمره بود که برخی از دانش آموزان به علت ناتوانی در یک درس و یا دو سال مردود و از سیستم آموزشی جدا می شدند، به نوعی می توان گفت که بزه کار به جامعه تحویل می دادیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار