صیانت سازمان صنعت ، معدن و تجارت از ذخایر معدنی در تولید ناخالص داخلی

خبرگزاری پانا : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: با افزایش سرمایه گذاری در معادن و صنایع معدنی سهم بخش معدن را در تولید ناخالص داخلی استان ارتقاء دهیم

کد مطلب: ۳۵۲۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سعی داریم ضمن صیانت از ذخایر معدنی استان در جهت اکتشاف و بهره برداری اصولی از آنها، با افزایش سرمایه گذاری در معادن و صنایع معدنی سهم بخش معدن را در تولید ناخالص داخلی استان ارتقاء دهیم.

جعفر صادق اسکندری در نشست با کارکنان بخش معدن این سازمان، اظهار داشت: با توجه به اینکه اولویت نخست در سند توسعه پایه آذربایجان غربی و برنامه ششم توسعه ارتقا جایگاه بخش های صنعت، معدن و خدمات تجاری و بازرگانی است لذا باید برنامه های راهبردی با هدف ارتقا شاخص های اقتصادی استان توسط هر معاونت ارائه گردد و این برنامه ها بعنوان دستور کار در اجرای کلیه فعالیت ها در سازمان قرار گیرد.

وی در ادامه اجرای طرح کاداستر معادن و مکانیزه کردن ثبت محدوده های معدنی، انعقاد تفاهم نامه های همکاری با سازمان زمین شناسی کشور و شرکت های بزرگ سرمایه گذار داخلی در جهت توسعه فعالیت های معدنی استان، برگزاری نمایشگاه سنگ و صنایع معدنی و میز سنگ را از فعالیتهای برجسته و مهم انجام شده در سال 93 توسط همکاران این حوزه برشمرد و افزود: سعی داریم ضمن صیانت از ذخایر معدنی استان در جهت اکتشاف و بهره برداری اصولی از آنها،با افزایش سرمایه گذاری در معادن و صنایع معدنی سهم بخش معدن را در تولید ناخالص داخلی استان ارتقاء دهیم.

وی با بیان اینکه سال 94 در این سازمان به عنوان سال مدیریت مشارکت اسلامی در نظر گرفته شده است، افزود: در این نوع مدیریت سعی می شود ضمن رعایت حرمت و احترام و جایگاه همکاران ازنظرات و مشارکت موثر آنان در انجام مطلوب و بهینه امورات استفاده گردد.

اسکندری برون سپاری امورات به تشکل های خصوصی را یکی دیگر ازاولویت های کاری این سازمان در سالجاری عنوان کرد و افزود: شرکت های خدمات فنی و مهندسی، خانه صنعت و معدن و سازمان نظام مهندسی پتانسیل خوبی در استان تلقی می شوند که در این راستا مقرر شده برخی از امورات و فعالیت های قابل تفویض به تشکل ها استخراج و به این تشکل ها و سازمان ها واگذار گردد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: در صورت تفویض اختیار امورات ، همکاران نیز فرصت کافی برای انجام مطالعات علمی و تهیه گزارشات فنی و تخصصی خواهند داشت.

وی اظهار داشت: برنامه هایی نیز برای برگزاری دوره های آموزش تخصصی درون سازمانی و ارتقا سطح علمی مسئولان فنی و معدنکاران در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار