با حضور استاندار فارس:

فاینانس خط دو مترو شیراز در چین کلید خورد

خبرگزاری پانا: استاندار فارس گفت: مراحل قانونی اخذ تسهیلات فاینانس خط دو مترو شیراز در دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین انجام می گردد.

کد مطلب: ۳۵۱۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، دكتر سید محمد احمدی در اول خردادماه سالجاری طی سفر به جمهوری خلق چین و انجام مذاكره جهت فاینانس خط 2 مترو شیراز اظهار داشت:پس از سفر ریاست جمهوری به استان فارس و تصویب فاینانس جهت خط دو مترو شیراز، این موضوع بصورت جدی در دستور کار مسولین استان قرار گرفته است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس افزود: به همین منظور هیئتی از استان فارس با شرکت بین المللی سیتیک که تجربه فاینانس در بیش از 20 کشور دنیا را دارد و همچنین دو خط مترو تهران را نیز فاینانس نموده، مذاکره و به تفاهم کلی رسیدند.
دكتر احمدی ابراز داشت: طی تفاهم انجام شده ظرف چند ماه آینده، مراحل قانونی اخذ تسهیلات فاینانس در دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین انجام می گردد.
استاندار فارس گفت: خط دو مترو شیراز به طول 15 کیلومتر از شهرک میانرود واقع در جنوب شهر شیراز شروع و با 13 ایستگاه به کلبه سعدی واقع در چهار راه پیرنیا خواهد رسید.
نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: این خط که شمالی -جنوبی بوده، مکمل خط یک شیراز که شرقی غربی و در طول شهر شیراز می باشد خواهد بود و به صورت قابل توجهی کاهش ترافیک، عدم آلودگی هوا، تسریع و ایمنی سفر در شهر شیراز را به دنبال خواهد داشت.
استاندار فارس گفت: فاز اول خط یک مترو شیراز به طول ده و نیم کیلومتر در سال گذشته توسط معاون اول ریاست جمهوری افتتاح و هم اكنون مورد استفاده مردم شیراز می باشد.
دكتر احمدی اظهار داشت: شهر شیراز بعد از تهران و مشهد سومین شهر کشور است که دارای حمل و نقل ریلی درون شهری می باشد.
وی در پایان افزود: بمنظور افتتاح 14 کیلومتر باقی مانده خط یک (فاز دو خط 1) برنامه ریزی لازم انجام گردیده که انشالله تا پایان سال 95 به بهره برداری خواهد رسید.
خاطر نشان می سازد در این سفر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، نایب رئیس شواری اسلامی شهر شیراز و مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز استاندار فارس را همراهی می نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار