تولید 90درصد گیاه گل گاوزبان در گیلان

خبرگزاری پانا:معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: 90درصد گیاه دارویی گل گاوزبان کشور در این استان تولید می شود.

کد مطلب: ۳۵۰۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد

حبیب جهانساز در گفت و گو با خبرنگار پانا،پیش بینی کرد: امسال 300 تن گل گاوزبان به ارزش اقتصادی 300 میلیارد ریال در گیلان برداشت و به بازار عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این پیش بینی ها امسال تولید گل گاوزبان در گیلان به دلیل بارندگی ها و وضعیت مناسب آب و هوایی حدود هشت درصد افزایش می یابد.

وی گل گاوزبان را گیاهی دارویی دانست که جنبه زراعی دارد و زمان برداشت آن را از اوایل اردیبهشت تا اواسط تابستان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار داشت: شش هزار و 600 نفر در بخش کشاورزی گل گاوزبان در شهرستان های رودسر، املش، سیاهکل، رودبار، تالش و در ارتفاعات و مناطق ییلاقی آستارا فعالیت می کنند.

وی یادآورشد: شهرستان رودسر رتبه نخست تولید گل گاوزبان در کشور و استان گیلان را دارد و میزان تولید گل گاوزبان در رودسر 200تن است.

وی با اشاره به خواص دارویی گیاه گل گاوزبان، افزود: تصفیه خون، آرامش بخشی، تسکین دهنده درد کلیه، درمان سرماخوردگی، درمان سرفه و آرام کننده اعصاب از جمله خواص این گیاه دارویی بشمار می رود.

گل گاوزبان بصورت دم کرده مصرف می شود و در جنگل های گیلان بصورت خودرو نیز وجود دارد.

گل گاوزبان به دلیل داشتن مقدار زیادی کلسیم و آهن و مواد مغذی مثل پتاسیم، روی، ویتامین های C و B و بتاکاروتن برای خانم هایی که دچار کمبود این مواد ضروری هستند مفید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار