اعلام آمادگی صدا و سیما جهت همکاری کامل با آموزش و پرورش

خبرگزاری پانا : مدیرکل صدا و سیما ی اصفهان گفت : صدا و سیما آمادگی دارد که در همه عرصه های و فعالیت های متنوع فرهنگی با آموزش و پرورش همکاری کند

کد مطلب: ۳۴۹۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،در این نشست صمیمی که در محل دفتر مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار شد، دکتر احمدی با اشاره به اشتراکات فعالیت های صداوسیما و آموزش و پرورش گفت: صدا و سیما آمادگی کامل دارد در همه عرصه های آموزش و پرورش و فعالیت های متنوع فرهنگی و آموزشی همکاری نماید .
وی همچنین لزوم توجه ویژه به مخاطب در سنین مختلف و تولید برنامه های متنوع و توجه به نیاز مخاطب را از سیاست های کلان صدا و سیما استان برشمرد و گفت : در عرصه فعالیت های صدا و سیما نیازسنجی مخاطبان در دوره های مختلف کودک، نوجوان و جوان اهمیت به سزایی دارد و در همین راستا توجه به معلم و قشر عظیم فرهنگی ، والدین دانش آموزان ودر نهایت عامه مردم دارای اهمیت است و همچنین توجه به تفریح و مخاطب در کنار آموزش نیز مهم و موثر است .
وی همچنین افزود: رسانه ملی به مقوله فرهنگ در حوزه آموزش و پرورش به شکل حملی و نه به شکل دستوری و تحمیلی و . . . توجه جدی دارد .
احمدی در این نشست صمیمی به خاطره سازی در کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: در عصر جدید به دلیل سیطره فناوری اطلاعات خاطره سازی به فراموشی سپرده شد و نسل آینده در این عرصه حرفی برای گفتن ندارد که باید تلاش کنیم فرهنگ خاطره سازی دوباره چون گذشته شکل بگیرد.
قائدیها مدیرکل آموزش و پرورش استان نیزگزارش مختصری از فعالیت های متنوع وگوناگون آموزش و پرورش استان ارائه نمود و گفت : آموزش و پرورش استان تقریباً در تمامی عرصه های فعالیت های آموزشی و فرهنگی خود در سطح کشور در جایگاه اول تا سوم قرارداد و این مرهون تلاش های معلمان و فرهنگیان دلسوز و تلاشگر استان است .
وی با اشاره به افتخار آفرینی دانش آموزان استان در کسب رتبه دوم، رتبه های تک رقمی کنکور و افتخار آفرینی در المپیادهای علمی کشور گفت : آموزش و پرورش استان در عرصه علمی جایگاه ممتازی را در سطح کشور دارد و وجود مشکلات فراوان و تنگناهای مالی و معیشتی فرهنگیان خدمات و برون داد آموزش و پرورش روز به روز هم از لحاظ کمیت و هم از لحاظ کیفیت بهتر و بیشتر می شود.
قائدیها اطلاع رسانی فعالیت های گسترده آموزش و پرورش استان را در رسانه ملی را با توجه به گستردگی فعالیت ها خواستار شد وافزود : گستردگی فعالیت ها و خدمات آموزش و پرورش استان به شکلی است که در حال حاضر حتی اگر یک دانش آموز در دور افتاده ترین نقاط استان باشد دارای معلم است و در این رابطه الان 190 آموزشگاه با تعداد دانش آموز زیر ده نفر داریم که باعث افتخار است حتی یک دانش آموز از تحصیل محروم نشود
قائدیها خواستار انعقاد تفاهم نامه ای شد که هر دو ارگان بتوانند از خدمات متقابل هم استفاده کنند و هم آموزش و پرورش استان در جهت برنامه های تولیدی صدا و سیما بتواند همکاری و فعالیت موثر داشته باشد و هم صدا و سیما اصفهان در اطلاع رسانی ، پوشش خبری و مشارکت در مباحث آموزشی نقش آفرینی کند .
دکتر پناهی معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز همکاری صدا و سیما در بحث آموزش دانش آموزان ، فرهنگیان و حتی اولیاء آنان را خواستار شد و گفت صدا و سیما با توجه به گستردگی آن در اقصی نقاط استان بستر مناسب و بسیار خوبی برای تولید برنامه های آموزشی به خصوص برای فرهنگیان می باشد که انجام آن ازطریق صدا و سیما هم از لحاظ کمی و کیفی و هم از لحاظ صرفه جویی در منابع مالی می تواند کمک موثری به آموزش و پرورش بکند.
احمدی معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش نیز خواستار توجه جدی و بیشتر صدا و سیمای استان به مقوله فعالیت های فرهنگی و تربیتی دانش آموزان و مدارس شد و گفت : تنوع برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و تربیتی ایجاب می کند صدا و سیما در این عرصه مشارکت و همکاری بیشتری داشته باشد.
در پایان مقرر شد نمایندگان هر دو ارگان ضمن بررسی قابلیت ها و توانمندیها تفاهم نامه ای تنظیم و همکاری های لازم را در این زمینه داشته باشد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار