با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد؛

دائره المعارف آستان قدس رضوی رونمایی شد

خبرگزاری پانا: در نشست خراسان شناسی که با حضور پژوهشگران و محققان خراسان، در رواق شرقی نمایشگاه کتاب سالن امور استانها برگزار شد با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتاب دائره المعارف آستان قدس رضوی رونمایی شد.

کد مطلب: ۳۴۶۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در این نشست با حضور دکتر صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد،سید سعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، علی اصغر رشید مشاور استاندار خراسان رضوی و حجت الاسلام الهی خراسانی، از کتاب دایره المعارف آستان قدس رضوی رونمایی شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر الهی خراسانی مدیر عامل بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی گفت: کار تدوین این دایره‌المعارف از سال 1380 در هفت زمینه «نفایس موزه»، «نفایس مکتوب»، «القاب»، «مناصب و موضوعات»، «رجال»، «سازمان‌ها»، «مکان‌ها» و «وقف» با همکاری جمعی از صاحبنظران و کارشناسان آغاز شده است.

وی شناسایی و معرفی تمام مواردی که به نوعی با امام رضا(ع) و آستان قدس رضوی پیوند دارند را از جمله اهداف تولید و نشر این اثر دانست و افزود: این کتاب جامع ترین سند دیرینگی و شکوه و عظمت آستان قدس و به عنوان تنها مرجع علمی مستند پس از شهادت امام رضا(ع) تا زمان حاضر می باشد، که ایمان و اعتقاد مردم این سرزمین را به یکی از بزرگترین تجلی گاههای امامت و ولایت به دقیق ترین شکل روایت می کند.

مدیر عامل بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی ادامه داد: این کتاب در دو جلد تدوین شده است جلد اول از حرف الف تا سین است و جلد دوم از سین تا ی می باشد و تنها نوشته ای که مقالات را به هم پیوند می دهد نام امام رضا(ع) است و به تبرک مدخل امام رضا(ع) سیره و زندگی امام رضا(ع) خارج از چینش الفبایی کتاب به عنوان نخستین مدخل آمده است.

در ادامه دکتر سید عباس صالحی با اشاره به ضرورت انتشار این کتاب گفت:این اثر که مزین به نام مبارک امام رضا (ع) است، اثری ماندگار است و مفتخریم که در این نشست ،این اثر ارجمند رونمایی شد. برای خراسان و خراسانیها این امام رئوف امام رضا(ع) قلب و محور هویت و ماندگاری آنان است.

وی در ادامه گفت:سه دهه فعالیت در حیطه های مختلف از جمله اقدامات علمی و انتشاراتی، نیازمند دانشنامه و دایره المعارفی هم بود تا به حوزه تفکر دینی، اسلامی و شیعی و تاریخ اندیشه هم کمکی شود و این اثر دارای چنین قابلیتی است.

دکتر صالحی بااشاره به اختصاص روز استان ها در نماشگاه کتاب گفت: این اقدام کمک می کند تا همدلی و همراهی مفاخر استان ها را در نمایشگاه کتاب هم شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار