همزمان با هفته جهانی ایمنی برای كودكان انجام شد؛

برگزاری مراسم هفته جهانی ایمنی برای کودکان و قرائت بیانیه ایمنی كودکان

خبرگزاری پانا: همزمان با هفته جهانی ایمنی برای كودكان، مراسم هفته جهانی ایمنی برای کودکان در مدرسه ابتدایی شهید محمد شمس آبادی مشهد مقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۳۴۵۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، در این مراسم كه با حضور محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیركل راه وشهرسازی خراسان رضوی و جمعی از مدیران استان برگزار شد، اخوان عبداللهیان با بیان اینکه کودکان مهمترین سرمایه های ملی هر جامعه ای هستند و آینده هر ملتی در دست آنها است، گفت: كودكان در هنگام آمد و شد در خیابان ها، آسیب‌پذیرترین گروه محسوب می‌شوند؛ زیرا تا حدود سن ده سالگی هنوز از مهارت‌های جسمی و شناختی لازم برای تشخیص و تصمیم‌گیری در مورد ایمنی خود در هنگام رفت و آمدها برخوردار نیستند.
وی افزود: در ایران در میان همه مصدومیت‌های غیر عمدِ منجر به فوت در كودكان زیر پنج سال، مصدومیت های ناشی از سوانح رانندگی مهمترین عامل مرگ و میر محسوب می‌شوند؛ همچنین سوانح رانندگی عمده‌ترین عامل مصدومیت در میان كودكان ده تا نوزده‌ساله هستند.
اخوان عبداللهیان اظهار کرد: کودکان سرمایه های جامعه هستند و همه وظیفه داریم در راستای رشد و تعالی همه جانبه فرزندان ایران اسلامی تلاش نماییم.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروزه قوانین مختلف ملی و بین المللی ضرورت توجه به حقوق و نیازهای کودکان را به رسمیت شناخته و بر آن تاکید کرده اند، گفت: ضروریست والدین و تمام ارگان های جامعه با همدلی، حمایت، تلاش و همکاری فضا و بستر تعالی و امنیت کودکان را فراهم کنند؛ چراكه رشد و تعالی در جامعه، زمانی امکانپذیر خواهد بود که بتوانیم یک شـرایط استــاندارد و ایمن برای کودکان در جامعه و محیط را فراهم کنیم.
وی با اشاره به تأکید دین مبین اسلام بر تربیت کودکان و اهمیت تربیت کودکان در آموزه های اسلامی، ایجاد فرصت و شرایط مناسب برای رشد و تعالی کودکان و توجه به سلامت جسمی و روانی کودکان را دارای اهمیت دانست و از تمام دستگاه های مرتبط با موضوع خواست تا با اهتمام بیشتر به امر ایمنی كودكان بپردازند.
گفتنی است 14 تا 20 اردیبهشت ماه از سوی سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی به نام هفته جهانی ایمنی نامگذاری شده كه شعار امسال این هفته، ایمنی برای كودكان است .
شایان ذكر است در این برنامه كه به صورت نمادین در مدرسه ابتدایی شهید محمد شمس آبادی مشهد برگزار شد، آقای حسینی مدیركل حمل و نقل و ترافیك استانداری خراسان رضو، سرنگ حاجی زاده رییس پلیس راهور مشهد، مهندس برادران رییس اداره ایمنی ترافیك و حمل و نقل پایانه های مشهد، مهندس شهامت معاون سازمان حمل و نقل و پایانه های استان، آقای محمدپور معاون بازرسی سازمان تاكسیرانی مشهد، خانم یوسفی رییس آموزش جمعیت هلال احمر مشهد، آقای نقوی معاون اجرایی سازمان ترافیك شهرداری و نماینده سازمان پزشكی قانونی حضور داشتند و در پایان بیانیه بچه های ایران برای ایمنی راه ها، قرائت شد و به امضای نماینده دستگاه های حاضر در مراسم رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار