در گفت و گو با پانا، مطرح شد:

صادرات هندوانه ،اشتباه بخش کشاورزی

خبرگزاری پانا: رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران، از صادرات هندانه انتقاد کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای کشت محصولات مختلف سیاست گذاری کند و با حمایت از محصولات با نیاز آبی کم نسبت به کشت تمام محصولات برنامه ریزی کند.

کد مطلب: ۳۴۵۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد

شمسعلی هادیزاده معلم در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پانا، ضمن تشریح کارکردهای کمیسیون کشاورزی در اتاق های بازرگانی عنوان کرد: اتاق های بازرگانی با افزدون بخش کشاورزی مقوله جدیدی را به حوزه کاری خود و صنعت کشاورزی اضافه کردند و حضور بخش خصوصی در این عرصه شکل جدید و نظام مندی را گرفت.

وی افزود: از جمله اقدامات علمی و عملیاتی کمیسیون کشاورزی در آغاز راه برنامه ریزی های کلان راه اندازی مرکز مطالعات راهبردی ملی کشاورزی در اتاق بازرگانی تأسیس شد و توانستیم نگاه علمی به مقوله کشاورزی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی از فعال شدن کمیسیون های کشاورزی در اتاق های بازرگانی استانها در مدت دو سال اخیر و دوره قبل به عنوان انسجام در نظام ساختاری یاد کرد و گفت: این توانمندی در استانها با ابلاغ مأموریت های جدید در ارتباط با محصولات خاص و پروژه های خاص ویژه همان استان تا کنون نمود داشته است.

هادیزاده معلم در ادامه با انتقاد از صادران هندانه ایران در شرایط کم آبی اظهار کرد: در تلاش هستیم تا راهبردهای مهمی را در این رابطه به وزارت جهاد کشارزی پیشنهاد کنیم تا سیاست های تولید محصولات کشاورزی را منطبق با وضعیت آب قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون در برخی از کشورها کشت محصولات پر آب مانند هندوانه ممنوع است و جای خوشبختی است که وزارت کشاورزی می تواند سیاست گذاری کند و برنامه های حمایتی خود را به این سمت سوق دهد که چه محصولی کشت بشود و چه محصولی کشت نشود و یا کمتر کشت شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ادامه داد: کشاورزی می تواند کشت محصولات را اصلاح و تغییر دهد برای اولین بار وزارت جهاد کشارزی کشت برنج در استان فارس را به دلیل کم آبی ممنوع کرد، امیدواریم این تفکر در تک تک محصولات مورد توجه قرار گیرد و با توجه به شرایط و اولویت های هر منطقه نسبت به کشت محصولات و الزامات آنها برنامه ریزی صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار