در گفت و گوی اختصاصی با پانا اعلام شد:

اجرای کشت گلخانه ای برای تمام محصول سبزی و صیفی جات

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از اجرای برنامه ای برای کشت تمام محصولات سبزی و صیفی به صورت گلخانه ای در استان تهران خبر داد و گفت هر سال 5 درصد کشت سبزی را از زمین های باز به گلخانه ای تبدیل می کنیم.

کد مطلب: ۳۴۴۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد

سید محمد موسوی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پانا با اعلام اینکه اجرای کشاورزی حفاظتی یکی از اقدامات بسیار مهم در برنامه ریزی های کلان کشاورزی استان تهران است، اظهار کرد: با اجرای این شیوه، سطح تولید، مصرف آب، قیمت تمام شده به شکل قابل توجهی تحت تأثیر مثبت واقع می شود.

وی ادامه داد: استفاده از کودهای عالی و مارچ های گیاهای در کشاورزی حفاظتی و اجرای آن در 140 هزار هکتار از اراضی استان تهران در سال زراعی 94-93 موجب افزایش تولید و کاهش قیمت محصولات کشاورزی شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران همچنین به تغییر الگوی توسعه باغات به منظور اصلاح الگوی کشت باغات فرسوده اشاره کرد و گفت: اصلاح باغات فرسوده و غیر اقتصادی با بهره گیری از این طرح که شامل استفاده از ارقام کم آب بر و زودرس تر موجب شد تا باغات پر آب بر را به باغات کم آب بر تبدیل کنیم که این موضوع در مصرف آب کشاورزی نقش مهمی ایفاء کرد.

موسوی افزود: با کاهش سطح زیر کشت گل و گیاه در فضای باز و انتقال آنها به محیط های گلخانه ای جزء تأکیدات ویژه ای است که در اجرای گلخانه های صنعتی را به نیمه صنعتی تبدیل می کنیم و روش تولید در گلخانه های خاکی به هیدورپولیک را عملیاتی کردیم و برنامه ای داریم تا تمام کشت سبزی و صیفی را به صورت گلخانه ای تولید کنیم و به این سمت حرکت کردیم.

وی به استفاده بالای آب سبزی و صیفی خاطر نشان کرد: در هر هکتار کشت این محصولات 15 تا 20 هزار متر معکب آب نیاز است که با کشت گلخانه ای این میزان کاهش چشم گیری خواهد یافت ضمن آنکه به طور متوسط سطح زیر کشت سبزی و صیفی به صورت باز را به کشت های گلخانه ای تبدیل می کنیم و این اقدام بزرگی است و تا کنون در اجرای این برنامه استقبال خوبی از سوی کشاورزان استان تهران صورت گرفته.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در تشریح دیگر برنامه های انجام شده در سازمان متبوعش عنوان کرد: حمایت از کشت های نشائی برای کاهش مصرف آب و کوتاه کردن دوره آبیاری در سبزی و صیفی این شیوه کشت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار