وزیر آموزش و پرورش در مراسم سپاس معلم گفت:

سه حوزه هویت ، منزلت، معیشت شان جایگاه معلمان از وظایف آموزش و پرورش

خبرگزاری پانا:وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش وظیفه خود می‌داند در راستای منزلت، معیشت و هویت معلمان گام‌هایی بردارد و امیدوارم این توفیق را پیدا کند که در راستای این سه اصل وظایف خود را انجام دهد.

کد مطلب: ۳۴۳۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، مراسم سپاس معلم امروز با حضور علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در دبیرستان دخترانه دوره اول شاهد فجر منطقه 15 برگزار شد.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در سخنانی با تبریک میلاد امام علی (ع)، روز معلم و سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری با اشاره به اینکه این مراسم به عنوان یک حرکت نمادین برای تجلیل و سپاسگزاری از معلمان تشکیل شده است، گفت: در فلسفه تربیتی اسلامی 6 ساحت تربیتی پیش‌بینی شده است و دانش‌آموزان در مدارس باید در این 6 حوزه تربیت شوند.

وی در ادمه به توصیف این 6 ساحت پرداخت و افزود:ساحت اول، تربیت علمی و فناورانه است یعنی باید دانش‌آموز آخرین فناوری‌های علمی را بیاموزد؛ ساحت دوم تربیت دینی و اخلاقی است که باید برنامه‌های مدارس طوری باشد که در وجود دانش‌آموز اخلاق و تربیت نهادینه شود.

فانی افزود: ساحت سوم را تربیت اجتماعی و سیاسی برشمرد و گفت: به تعبیری در این ساحت مهارت‌های زندگی را می‌آموزند و ساحت چهارم ساحت زیباشناختی و هنری است که باید دانش‌آموزان به آن علاقه‌مند شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساحت پنجم یعنی ساحت تربیت بدنی افزود: در این ساحت دانش‌آموز باید جسم خود را تربیت کند و ششمین ساحت، ساحت اقتصادی و حرفه‌ای است و این 6 ساحت تربیتی که در فلسفه تربیت اسلامی به آن تأکید شده است و به هیچ وجه تربیت تک ساحتی نداریم و باید از این 6 ساحت تربیتی بهره‌مند شوند.

وی گفت: همکاران، معلمان و مربیان در مدرسه هستند که به اتکای برنامه‌ریزی‌ها منابع، قوانین و تجهیزات فعالیت می‌کنند و آن چیزی که اصل و تعیین‌کننده است نقش و حضور معلم در عرصه‌های مختلف است.

فانی با بیان اینکه معلمان با رفتار، محبت، سخن و سکوتشان و مجموع رفتار و سکنات خودشان به عنوان الگو در جامعه مطرح هستند، افزود: در تحقیق میدانی که اخیراً در کشور صورت گرفته است معلمان مهمترین مرجع و محل رجوع جامعه شناخته شده‌اند که و مردم ایران احترام ویژه‌ای برای آنان قائل هستند و امیدواریم بتوانیم این مرجعیت را حفظ کنیم و همین طور که الان معلمان بالاترین گروه مرجع شناخته می‌شوند در آینده نیز همین طور شناخته شوند.

وزیر آموزش و پرورشبا اشاره به وضعیت معیشتی فرهنگیان اشاره کردو گفت: وظیفه خود می‌دانم از تلاش‌های فرد فرد معلمان در 105 هزار مدرسه و 752 منطقه آموزشی کشور با حضور یک میلیون نفر فرهنگی تشکر می‌کنم و آموزش و پرورش وظیفه خود می‌داند در راستای منزلت، معیشت و هویت معلمان گام‌هایی بردارد و امیدوارم این توفیق را پیدا کند که در راستای این سه اصل وظایف خود را انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار