دکتر پورابراهیمی در جمع اساتید دانشگاه پیام نور کرمان تاکید کرد:

کشور نیازمند خلق ثروت از طریق تولید علم و شرکت های دانش بنیان است

خبرگزاری پانا: دکتر پورابراهیمی با اشاره به اینکه دشمن از توان علمی رو به افزایش در کشور هراسان است، بر خلق ثروت از طریق تولید علم و شرکت های دانش بنیان تاکید کرد.

کد مطلب: ۳۴۳۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، دکتر محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس در جمع اساتید دانشگاه پیام نور کرمان، گفت: توان علمی کشور در زمینه های مختلف باعث شده تا دشمنان سر تعظیم در مقابل آرمان های ملت مسلمان ایران پایین بیاورند.

وی با بیان اینکه هر چه را که از ما بگیرند یا برای مدتی کوتاه متوقف کنند، علم جوانان و نوجوانان ما را نمی توانند، بگیرند، افزود: توان علمی کشور روز به روز در حال افزایش است و همین موضوع دشمنان را در هراس و بیم برده است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه نقش و رسالت دانشگاهیان کشور در حوزه مباحث علمی و پیشرفت کشور نقش ویژه و ممتازی است، خاطر نشان کرد: این اقتدار علمی سبب شده است تا دشمنان ما پای میز مذاکره بیایند و در مقابل توان علمی دانشگاهیان ما مذاکره را بهترین راه حل بدانند.

وی با اشاره به اینکه در سال آخر برنامه پنجم توسعه هستیم، گفت: در برنامه پنجم در بعضی از زمینه های علمی جلوتر از برنامه بودیم ولی باز هم نیازمند یک ارتقاء علمی و جهش هستیم.

نائب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت در حال تدوین لایحه قانون برنامه ششم توسعه به مجلس است، افزود: تجاری سازی علم که بارها به آن اشاره شده است در برنامه ششم جنبه عملیاتی می گیرد و دانشگاهیان در این موضوع نقش مهمی دارند.

وی تصریح کرد: از شرکت های دانش بنیان که حمایت های خوبی هم از سوی مجلس در قالب صندوق حمایت از پژوهشگران به آنها شده است و امسال هم عدد در نظر گرفته شده را تقویت کردیم، توقع می رود که با شدت و تلاش بیشتر در حوزه تجاری سازی علم به صحنه بیایند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه متن نهایی احکام تجاری سازی علم در کشور بعنوان یک طرح برای تبدیل شدن به قانون را به مجلس می آوریم، خاطر نشان کرد: پیش نویس این طرح که مجموعه ای از نظرات کارشناسان حوزه علم و فن آوری در کشور است از حدود یک سال و نیم پیش جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه تعریف این قانون در راستای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است، ابراز امیدواری کرد: با عملیاتی شدن این طرح خلاء موجود در زنیته تجاری سازی علم در کشور برطرف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار