وزیر صنعت، معدن، تجارت؛

نگاه ایران در اکسپو بهره گیری از امکانات زمین برای همه مردم دنیاست

خبرگزاری پانا: وزیر صنعت، معدن، تجارت درباره موضوع نمایشگاه اکسپو 2015میلان که با موضوع تغذیه زمین، انرژی برای حیات و چارچوب مفهومی سفره ایرانی برگزار شده، گفت: حضور ایران در این نمایشگاه نشانگر تلاش تفکر ایرانی برپایه بنای بهره گیری مناسب و مطلوب از امکانات زمین برای همه مردم دنیاست.

کد مطلب: ۳۴۳۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در این رویداد جهانی که از 11 اردیبهشت ماه تا 9 آبان ماه برگزار می شود بیش از 140 کشور و 40 نهاد و سازان بین المللی حضور دارند.

محمدرضا نعمت زاده روز شنبه همزمان با افتتاح غرفه ایران در اکسپو میلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اکسپو فضای مناسبی را جهت توسعه همکاری های تجاری و توسعه صادرات ایران با دیگر کشورها ایجاد می کند.

وی ادامه داد: در اکسپوهای جهانی ملتهای مختلف با دیدگاه های متفاوت در زمینه های فرهنگی و اقتصادی با یکدیگر گفت و گو و تبادل نظر می کنند.

نمایشگاه اکسپو میلان با موضوع «تغذیه زمین، انرژی برای حیات» به مدت 6 ماه برگزار خواهد شد. در این مدت یک روز به عنوان روز ملی ایران در نظر گرفته شده که آن هم اول شهریور ماه مصادف با روز بزرگداشت ابن سینا حکیم ، فیلسوف و پزشک نامدارد ایران یا روز پزشک است.

سطح داخلی این فضا با طرح هایی مزین شده که یادآور هنرهای دستی و گلدوزی های رنگارنگ سفره های سنتی ایرانی است و در تار و پود این سفره روایت انواع خوراک ایرانی و همچنین کشاورزی مردمان این مرز و بوم را از دیرباز تا به امروز می توان مشاهده کرد.

همچنین ایران برای نخستین بار در طول تاریخ برگزاری اکسپو، توانسته خود اقدام به ساخت و ساز غرفه در این رویداد جهانی کند به گونه ای که در هیچ یک از دوره های گذشته اکسپوی ایران سازنده غرفه خود نبوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار