جانشین فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی خبر داد؛

خنثی شدن 100 اقدام تروریستی در هواپیماهای ایرانی/هواپیماربایی ناموفق در پرواز تهران - دمشق

خبرگزاری پانا: جانشین فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی با اعلام اینکه امسال هیچ موردی مبنی بر اقدام به هواپیماربایی نداشتیم، یادآور شد: آخرین مورد اقدام به هواپیماربایی در پرواز تهران - دمشق بود که ناکام ماند.

کد مطلب: ۳۴۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سرهنگ پاسدار صفرعلی موسوی روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت پنجم دی ماه سالروز تشکیل یگان حفاظت پرواز سپاه پاسداران برگزار شده بود، با بیان این که تمامی اقدامات مسلحانه تروریست ها توسط یگان حفاظت هوایی با موفقیت خنثی شده است، گفت: براساس گزارش هواپیمایی جهانی ایکائو ایران برترین کشور از نظر امنیت پرواز هوایی است.

سرهنگ موسوی با بیان تاریخچه ای از حضور نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فرودگاه ها و پروازهای کشور، گفت: در زمان جنگ و پس از آن دشمنان با همکاری منافقین سعی در اخلال و تهدید در پروازهای هواپیماها داشتند که با دستور امام خمینی (ره) یگان حفاظت هوایی سپاه پاسداران تشکیل و در فرودگاه ها مستقر شد.

سرهنگ موسوی ادامه داد: مشکلات متعددی در همان زمان وجود داشت اما ربایش هواپیماها در سال 63 که 5 مورد بود برای کشورمان آسیب هایی به همراه داشت.

وی خاطرنشان کرد: بعد از فرمان شفاهی امام (ره) برای استقرار سپاه در فرودگاه ها تاکنون 20 مورد ربایش هوایی انجام شده که 12 مورد آن با درگیری با ربایندگان همراه بوده است.

سرهنگ موسوی با اعلام اینکه بیش از 100 مورد تهدیدات تروریستی بر روی زمین نیز توسط یگان حفاظت هوایی سپاه پاسداران از سال 63 تاکنون خنثی شده است، اظهار کرد: امسال هیچ موردی مبنی بر تلاش افراد برای ربایش هواپیما نداشتیم و آخرین مورد آن مربوط به پرواز تهران به دمشق بود که می‌خواستند هواپیما را به نقطه دیگری ببرند اما موفق به این کار نشدند.

وی دستور کتبی امام خمینی (ره) در سال 67 به سپاه پاسداران برای حضور یگان حفاظت هوا در فرودگاه ها را مدال افتخاری بر گردن این نیرو دانست و افزود: بعد از امام (ره)، مقام معظم رهبری نیز مهر تاییدی بر دستور ایشان زدند که نشانه افتخار دیگری برای نیروهای از جان گذشته حفاظت هوایی محسوب می شود.

جانشین فرمانده حفاظت هواپیمایی کشور، عمده ترین ربایش هوایی از سال 67 به بعد را پرواز اهواز به بندرعباس دانست و گفت: در این پرواز حدود 20 تروریست حضور داشتند که در برابر دو نفر از ماموران سپاه قرار گرفتند و یکی از سپاهیان بیش از 50 مورد جراحت برداشت اما به سلامت هواپیما را بر زمین نشاند.

سرهنگ موسوی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تاکنون دو مدال شجاعت به پرسنل یگان حفظات پرواز اهدا کرده است.

وی با اشاره به حادثه 11 سپتامبر گفت: بعد از این حادثه بحث امنیت در صنعت هوانوردی بسیار اهمیت پیدا کرد و کشور ما اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده به خصوص سپاه پاسداران که تاکنون هیچ گارد پروازی در دنیا افتخارات این نیرو را تکرار نکرده است.

جانشین فرمانده حفاظت هواپیمایی کشور خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران همواره خود را در اسرع وقت برای مقابله با تهدیدات آماده می داند.

وی تصریح کرد: براساس گزارش بازرسی سازمان هواپیمایی بین المللی (ایکائو) و OSA ، جمهوری اسلامی ایران جزو نخستین کشورها در برقراری امنیت پروازی است.

سرهنگ موسوی با بیان این که حفاظت از پروازها یعنی حفاظت از مال، جان و حیثیت مردم و نظام است، افزود: در همه جا مداخله غیرقانونی یک جرم بین المللی است اما دشمنان همواره از تروریست ها در ربایش هواپیماها حمایت کرده اند زیرا استکبار با ما سر ستیز دارد.

وی با اعلام این که بعضی کشورهای منطقه از یگان حفاظت پرواز هوایی ایران درخواست ارایه تجربیات و آموزش برای امنیت پرواز خود را داشتند،گفت: بیشتر این کشورها از عملکرد ما دیدن کرده و خواهان در اختیار گذاشتن تجربیات ما به آنها هستند.

جانشین فرمانده حفاظت هوایی کشور ادامه داد: برقراری امنیت از داخل پرواز شروع نمی شود بلکه از بدو ورود مسافران به فرودگاه ها درصدد برقراری امنیت پروازی هستیم و در زمین نیز کارهای خوبی انجام دادیم اما اقدامات به شکلی است که به مردم آسیب زیادی وارد نشود.

سرهنگ موسوی با بیان این سعی می کنیم با تجهیزات جدید رفت و آمد مردم به آسانی صورت گیرد، ادامه داد: با تعاملی که با دیگر دستگاه های پروازی انجام داده ایم سعی می کنیم از تاخیر پروازها کم کنیم.

وی درادامه با اشاره به این که یگان حفاظت پرواز از سال 63 تاکنون 58 شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: چهار نفر از این نیروها در هواپیمای ایرباس که توسط آمریکایی ها سرنگون شد، حضور داشتند، چهار نفر در دفاع مقدس و حدود 20 نفر دیگر از کارکنان این نیرو نیز در حین انجام ماموریت به شهادت رسیدند.

جانشین فرمانده حفاظت هواپیمایی کشور خاطرنشان کرد: تمامی تروریست هایی که در هواپیما ربایی ها در ایران دخالت داشتند، از سوی کشورهای غربی و صهیونیست ها حمایت می شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار