خاطرات «آن بیست و سه نفر» سه جلدی می‌شود

خبرگزاری پانا:نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» از انتشار قریب‌الوقوع جلد دوم این خاطرات و نگارش جلد سوم آن خبر داد.

کد مطلب: ۳۴۱۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، احمد یوسف‌زاده، نویسنده، با اشاره به نگارش جلد سوم از کتاب «آن بیست و سه نفر»، گفت: کتاب «آن بیست و سه نفر» شامل خاطرات من به همراه 22 نوجوان دیگری است که در زمان جنگ به اسارت دشمن درآمدیم. جلد نخست این اثر به بیان خاطراتی از این دست می‌پردازد و از زمانی که وارد جبهه می‌شوم تا زمان اسارت و وقایعی در آن روزها نقل می‌شود.

وی ادامه داد: جلد دوم این خاطرات که 80 درصد آن نوشته شده و قرار است به زودی منتشر شود، دربردارنده دورانی است که 23 نوجوان حاضر در این کتاب در اردوگاهی است که همه حاضران در آن سنی بین 18 تا 25 سال دارند. این اردوگاه به دلیل حضور افراد کم سن و سال به اردوگاه اطفال معروف شده است.
یوسف‌زاده یادآور شد: جلد سوم کتاب نیز به بیان خاطراتی می‌پردازد که در اردوگاه موصل بودیم. این بخش از خاطرات، زمان پایانی خاطرات از دوران اسارت است که بعد از آن به وطن بازمی‌گردیم.
ماجرای «آن بیست و سه نفر» اتفاقی است که نمونه‌اش در هیچ جنگی رخ نداده است. این نخستین جمله از کتاب خاطرات احمد یوسف‌زاده است که چندی پیش از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب شده است.
کتاب همان‌طور که راوی بر آن اذعان دارد، روایتی ناگفته و تاکنون تکرار نشده از جنگ هشت ساله عراق با ایران را در خود دارد که در نوع خود خواندنی است. کتاب نه روایتی داستانی و نه ماجرایی برخاسته از ذهن نویسنده است، «آن بیست و سه نفر» حکایتی است واقعی از زندگی 23 نوجوان که در عملیات بیت‌المقدس به اسارت درآمده‌اند.
در حقیقت این کتاب سندی است از زندگی 23 رزمنده که سال‌های شیرین نوجوانی‌شان را در اسارتگاه‌های عراق گذراندند. نگاه به جنگ از قاب نوجوانی 17 ساله روایتی جدید از جنگ عراق با ایران است که بیش از هر چیزی تلخی و بی‌رحمی جنگ را تلنگر می‌زند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار