پانا گزارش داد :

اصحاب رسانه و خبرنگاران از دانشگاه شهید چمران اهواز بازدید کردند

خبرگزارى پانا : اصحاب رسانه و خبرنگاران خوزستانى از گنجینه نسخ خطى، کتابخانه ، مرکز اسناد ،موزه علم و طبیعت وآزمایشگاه مرکزى دانشگاه شهید چمران اهواز بازدید کردند.

کد مطلب: ۳۳۸۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا، با دعوتى از هیأت رئیسه دانشگاه شهید چمران اهواز اصحاب سانه و خبرنگاران از نقاط مختلف این دانشگاه بازدید کردند .
خبرنگاران و اصحاب رسانه ابتداء از گنجینه نسخ خطى واقع در دانشکده ادبیات و علوم انسانى دانشگاه شهید چمران اهواز بازدید کردنند جلیلى فر مسول بخش گنجینه نسخ خطى ضمن خوشآمدگویی به خبرنگاران گفت: این گنجینه نفیس شامل بیش از 50 جلد کتاب است که ارزشى بالغ بر یک میلیارد تومان دارد و این گنجینه نفیس در پنج سال گذشته پس از انتقال از دانشکده ادبیات و علوم انسانى (سه گوش اهواز) به پردیس دانشگاهى ، در همان مکان قبلى باقى مانده بود و از گردوغبار و خاک آسیب بسیارى دید که اکنون در حال مرمت و غبار زدایى است .
سپس خبرنگاران از موزه علم و طبیعت دانشگاه شهید چمران اهواز بازدید کردند .
بیژن برازنده مسول موزه علم و طبیعت دانشگاه شهید چمران اهواز به خبرنگاران گفت: در بخش علم این موزه بزرکترین پیکره تمام الکترونیک قلب و عروق انسان در مقیاس 44628 برابر قلب طبیعى , با وزنى حدود 4 تن و قابلیت باز و بسته شدن تمام اجزاء و نمایش بیش از 600 بیمارى مهلک و حرکت دریچه هاو جریان خون داده مى شود .
وى افزود :
اما بخش طبیعت که چشم انداز هاى زیستگاه هاى گوناگون این بخش شامل جنگلى ، بیشه زار، کویرى، کوهستانى، تالابى و دریایى در فصول مختلف سال به همراه حیات وحش منطقه مربوطه به نمایش داده مى شود .
وى خاطرنشان کرد: در این بخش 14 منظره از طبیعت در قالب دیوارى، 16 زیستگاه بزرگ و کوچک و خزندگان و بیش از 500 گونه پرنده و بالغ بر 150 تابلو متنوع از حشرات , به نمایش داده مى شود.
/على لطیفى /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار