در خرداد ماه برگزار می شود

نخستین جشنواره تئاتر طنز دیالوگ مازندران

خبرگزاری پانا: نخستین جشنواره تئاتر طنز دیالوگ با همکاری شورای اسلامی و شهرداری ساری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، صدا و سیمای تبرستان و آموزشگاه بازیگری حرکت از 6 تا 8 خرداد ماه در ساری برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۳۳۷۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تاکنون 22 اثر نمایشی از سراسر استان به دبیرخانه جشنواره تئاتر طنز دیالوگ که با حضور 2 بازیگر در صحنه اجرا خواهد شد، رسیده است که از این بین پس از بازخوانی متون، آثار راه‌یافته به مرحله بازبینی در 2 بخش صحنه‌ای و خیابانی مشخص شده اند.
دریافت آثار در بخش خیابانی را تا 20 اردیبهشت ادامه خواهد داشت و گروه‌ها و هنرمندان سراسر استان می‌توانند تا یک ماه آینده نیز آثار خود را در این بخش به دبیرخانه بفرستند.
بر اساس برنامه زمان‌بندی ارائه شده از سوی دبیرخانه جشنواره تئاتر طنز دیالوگ، بازبینی آثار از 25 اردیبهشت آغاز خواهد شد. در مرحله بازبینی 5 هنرمند عرصه تئاتر از مناطق مختلف استان برای انتخاب آثار راه‌یافته به مرحله نهایی جشنواره حضور خواهند داشت.
در هر بخش دست‌کم 7 اثر برای حضور در مرحله نهایی انتخاب خواهند شد و هر نمایش خیابانی نیز 2 بار در مناطق مختلف شهری اجرا می‌شود.
میادین مختلف شهر ساری، پارک ملل، پارک روشن و اماکن توریستی و گردشگری برای اجرای نمایش‌های خیابانی انتخاب شده است. ضمن این‌که اجرای خیریه نمایش‌های خیابانی در آسایشگاه‌های سالمندان، جانبازان و معلولان نیز از برنامه‌های ویژه دبیرخانه در زمان برگزاری جشنواره است.
جشنواره تئاتر طنز دیالوگ در بخش صحنه‌ای به صورت رقابتی برگزار می‌شود که داوری مرحله نهایی این بخش توسط 3 داور از تهران انجام خواهد شد. در این بخش به برگزیدگان در زمینه بازیگری مرد و زن، کارگردانی، نویسندگی، طراحی صحنه و موسیقی جوایزی اهدا خواهد شد. ضمن این‌که در بخش خیابانی 3 اثر برتر پس از توزیع فرم‌های ارزیابی در بین مخاطبان و تماشاگران به انتخاب مردم معرفی و از آنان قدردانی خواهد شد.
به گفته دبیرخانه این جشنواره چند نمایش از بهشهر و شهرستان‌های دیگر در حال بررسی متن هستند و آثاری نیز قرار است در روزهای آینده به دبیرخانه فرستاده شود.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار