دبیر علمی همایش ملی آذر یزدی :

آذر یزدی یکی از افتخارات یزد و کشور است

خبرگزاری پانا: دبیر علمی همایش ملی آذر یزدی در نشست برنامه ریزی و هماهنگی برگزاری همایش ملی آذر یزدی گفت : آذر یزدی یکی از افتخارات یزد و کشور است.

کد مطلب: ۳۳۷۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در این نشست،"دکتر غلامرضا محمدی"، دبیر علمی همایش با اشاره به ویژگی ها و نخبه خیز بودن استان یزد، گفت: مرحوم آذر یزدی یکی از افتخارات یزد و کشور است که با ابتکار ویژه ای که داشت؛ داستان های قرآنی را بازنویسی و گنجینه های کهن را به صورت داستان هایی با زبان روان و سلیس ارائه داد.

دکتر غلامرضا محمدی با اشاره به اینکه برگزاری همایش آذر یزدی به همت بنیاد نخبگان و برخی نهادهای استان یزد باید بیشتر جنبه پژوهشی داشته باشد، اظهار کرد: در چنین همایش هایی باید بسیاری از مسائل و موانع مطالعه، بررسی و دلایل کاهش ارزش کتاب وکتابخوانی در بین مردم مورد توجه جدی قرار گیرد.

رییس بنیاد نخبگان استان یزد نیز در این نشست، اظهار کرد: استاد آذر یزدی در گسترش فرهنگ مطالعه در کشور تاثیر به سزایی داشت که رهبر معظم انقلاب سال 1386 در یزد در مورد وی فرمودند: "من خودم از جهت رسیدگی به فرزندانم، از بخش هایی از افكار این مرد و كتاب او بهره بردم.دوره ای بود كه فرزندان من به دوران بلوغ رسیده بودند و در دوره طاغوت كه فضا برای نوجوانان و جوانان گمراه كننده بود، كتاب ایشان(قصه های خوب برای بچه های خوب) كمك بزرگی به من كرد.این كتاب را بسیار خوب دیدم و جلدهای اول تا ششم این كتاب را برای فرزندان خود تهیه كردم و به همه كسانی هم كه فرزندان هم سن فرزندان من داشتند، این كتاب را توصیه كردم.ایشان (آذر یزدی) در یك برهه از زمان خلأ زنجیره فرهنگی كشور را پر كرد و این یك فرصت بسیاربزرگ بود و اطمینان دارم كه خداوند اجر وی را خواهد داد".

دکتر "مصطفی شاه نظری" افزود: همایش ملی آذر یزدی 10 اردیبهشت ماه سال اینده با حضور برخی فرهیختگان و نخبگان علمی، ادبی و هنری کشور با هدف نخبه پروری و الگو سازی استاد آذر برای جوانان برگزار خواهد شد که امیدواریم این رویداد مهم فرهنگی، برای سایر استان های کشور الگو شود.

در این نشست همچنین نمایندگان برخی ادارات و سازمان ها استان، نظرات و پیشنهادات خود را برای برگزاری هر چه بهتر همایش ارائه دادند و مقرر شد تمام توان خود را برای برگزاری با شکوه این رویداد ادبی و فرهنگی به کار گیرند.

انتشار مجموعه آثار ارائه شده در همایش ملی آذر یزدی، چاپ نشریه و بولتن، پوشش خبری و انعکاس این رویداد مهم از طریق رسانه ملی و ساخت کلیپ و مستند، و نیز ساخت یادمان برای آرامگاه استاد آذریزدی از دیگر بحث های مطرح شده در این نشست بود.

برگزاری شب شعر، کارگاه آموزشی شعر و مقاله و داستان نویسی، تولید محتوای کودکانه با محور آذریزدی و صلح پایدار و بشردوستی و بازدید از کتابخانه وزیری و دستمالچی از برنامه های جانبی این رویداد ادبی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار