رئیس مجلس شورای اسلامی:

رفتار عقلایی با نخبگان عامل مهمی برای آرامش است

خبرگزاری پانا: رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در نشست شورای اداری استان کرمانشاه گفت: اگر یک ارزیابی از عملکرد دولت از زمان تشکیل تاکنون داشته باشیم باید بگوئیم که این دولت موفق کار کرده است.

کد مطلب: ۳۳۷۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، وی با بیان اینکه رفتار عقلایی داشتن با نخبگان عامل مهمی برای ایجاد آرامش است، اظهار داشت: اعتنا کردن به نظرات نخبگان در بخش های مختلف در کشور برجسته است و اگر یک دولت بخواهد موفق شود باید بستر فهم نظرات مختلف را فراهم سازد.

لاریجانی ایجاد امیدواری در کشور را از دیگر نتایج عملکرد دولت برشمرد و تصریح کرد: دولت با ترسیم دورنماهایی برای پیشرفت کشور در تلاش است تا زمینه تحقق آن را فراهم آورد و شرایط را برای کسب و کار در کشور بهبود بخشد بطوریکه درسال گذشته دولت لایحه ای برای بهبود فضای کسب و کار به مجلس آورد که مجلس نیز بخش‌هایی به آن اضافه کرد و در قانون بودجه نیز ظرفیت های جدیدی برای سرمایه گذاری در کشور ایجاد شده است.

وی همچنین با اشاره به عملکرد دیپلماسی کشور نیز ادامه داد: دولت برای تعامل با دیگر کشورها گام های رو به جلویی برداشته و در زمینه هسته ای نیز تلاش دولت عقلایی است اما اقدامات اخیر آمریکایی ها علامت خوبی نبود و نشان می دهد آنها در تحلیل موضوع عاجز هستند.

وی تصریح کرد: رفتار ایران سنجیده بود و حرف های عقلایی از سوی ایران مطرح شد لذا پاسخ ها از طرف مقابل هم باید عقلایی باشد نه اینکه دغل کاری صورت گیرد.

لاریجانی گفت: تلاش برای رشد سرمایه گذاری در کشور که نمونه آن تلاش برای فاینانس برخی پروژه‌هاست را می توانیم یکی دیگر از کارهای مثبت دولت بدانیم.

وی با اشاره به چگونگی خروج از مشکلات گفت: به حرکت جهادی و جهشی نیاز داریم و در مجموع در ارزیابی کلی از مسیر حرکت دولت باید امیدوار باشیم و روابط بین قوای سه گانه مودت و دوستی است و همه مسائل با همفکری رفع می گردد لذا همگرایی برای حل مشکلات وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی از مهمترین آسیب‌ها در ایجاد سرمایه گذاری را امور دیوانی سخت گیرانه عنوان کرد و ادامه داد: از مهمترین آسیب‌ها اینکه بسترها را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم نکرده‌ایم و امور دیوانی کشور بسیار سخت گیرانه است و با همه کارهایی که برای تسهیل مقررات شده، نیازمند تلاش و پیگیری بیشتر است.

وی با بیان اینکه برای توسعه کشور باید مصصم و حریص باشیم، خاطرنشان ساخت: بنا بر آمارها نرخ رشد اقتصادی کشور به 4 درصد رسیده، البته هنوز بر تعداد بیکاران کشور افزوده می شود، زیرا برای حل مشکل بیکاری باید نرخ رشد اقتصادی به 10 درصد برسد و لازمه آن نیز انجام سرمایه گذاری های گسترده در کشور است.

لاریجانی با اشاره به فلسفه ایجاد و فعالیت مناطق آزاد گفت: فلسفه ایجاد این مناطق ایجاد پرش صادراتی است، اما در کشور ما معکوس عمل شده و بیشتر به مناطقی برای واردات تبدیل شده‌اند لذا اگر در استان کرمانشاه به این سمت حرکت شود که منطقه آزاد قصرشیرین جنبه صادراتی پیدا کند حتماً جهت سهولت مجوز آن اقدام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه اشاره کرد و افزود: برخی کارهای کودکانه که توسط برخی کشورها انجام می شود به ضرر کشورهای اسلامی است، اما ایران حکیمانه حرکت می کند و وضعیت ایران در منطقه نمایانگر یک دانایی در عرصه سیاست خارجی کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دغدغه ما ایجاد امنیت در منطقه است و ما به دنبال اختلاف افکنی و امپراطوری سازی در منطقه نیستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مزیت های استان همچون همجواری با عراق، متوسط بارندگی مناسب، خاک خوب و معادن غنی اشاره کرد و بیان داشت: امیدواریم با بهبودی که در فضای کسب و کار و رونق سرمایه گذاری در کشور ایجاد شده خیز خوبی برای توسعه استان برداشته شود.

وی همچنین با اشاره به پروژه راه آهن کرمانشاه به عنوان یک طرح مهم تصریح کرد: حتما پیگیری می کنیم برای این پروژه از فاینانس استفاده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما در مجلس مصمم به توسعه استان خواهیم بود و در تدوین برنامه ششم به این استان توجه ویژه خواهیم داشت و مدیران باید برای توسعه این استان باید حریص باشند و زمینه را برای جذب سرمایه گذاری بیش از پیش فراهم سازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار