سرپرست استانداری مرکزی:

مشارکت زنان در امور شورایی و مدیریت روستایی برجسته است

خبرگزاری پانا: سرپرست استانداری مرکزی گفت: مشارکت زنان در امور شورایی و مدیریت روستایی برجسته است اما تا شرایط ایده آل هنوز فاصله زیادی وجود دارد.

کد مطلب: ۳۳۴۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، شکراله حسن بیگی در همایش زنان دهیار و زنان عضو شوراهای اسلامی روستایی استان مرکزی، افزود: دهیاران زن و اعضای زن شوراهای اسلامی روستایی علاوه بر ماموریت های تکلیفی که بر اساس پذیرش مسئولیت دارند، وظیفه خطیر پررنگ کردن نقش آفرینی اجتماعی برای زنان را در مناطق محروم و روستایی باید با جدیت دنبال کنند.

وی ادامه داد: زنان با حضور آگاهانه، مهارت های کاربردی، ظرافت و دقت زیاد در مدیریت روستایی و شوراها نشان دادند که شایسته سالاری رکن مهم توسعه است و رویکرد دولت تدبیر و امید نیز بر حضور پررنگ و اثر گذار زنان در امور است.

سرپرست استانداری مرکزی اظهار داشت: تحقق شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، با تدوین برنامه های اثربخش و توجه به ظرفیت های بافت روستایی، استعداد یابی و تقویت زنجیره نهادهای مردمی در روستاها عملی می شود و همه باید تلاش کنیم به اهداف دولت و خواسته های مقام معظم رهبری در سایه برنامه و تدبیر جامه عمل بپوشانیم.

حسن بیگی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، زنان اثرگذار باید از هم اینک با شناسایی ظرفیت ها در عرصه فضاسازی و ایجاد شور آگاهانه انتخاباتی و ترغیب زنان توانمند برای حضور در عرصه رقابت بکوشند.

وی بیان کرد: ترویج الگوی زیست سالم، گرایش به صرفه جویی، عملیاتی کردن اهداف اقتصاد مقاومتی، مشارکت فعالانه در کارآفرینی و بهبود روابط خانوادگی، تربیت فرزندان و مدیریت خانه، از موضوعات مهمی است که امسال باید به شکل جدی در مدیریت روستایی به آنها پرداخته شود.

سرپرست استانداری مرکزی تأکید کرد: میانگین نرخ تورم در استان مرکزی در سال گذشته 7 درصد بوده که این موفقیت در سایه نظارت و رصد برنامه ها میسر شده است و امسال سیاست های اشتغالزایی باید بر اشتغال اقشار تحصیل کرده و رونق بخشی به اشتغال در نواحی روستایی هدفگذاری و اجرا شود.

حسن بیگی ابراز داشت: اشتغال تعهد شده برای استان مرکزی در سال گذشته 12 هزار و 515 مورد بود که با اقدامات صورت گرفته، استان توانست از این رقم عبور کند و 14 هزار و 425 فرصت شغلی پایدار با شناسه سامانه رصد، در این استان ثبت شده است.

وی در پایان اضافه کرد: برنامه تحول نظام سلامت که توسط دولت تدبیر و امید در اردیبهشت پارسال کلید خورد توانست موفقیت های زیادی داشته باشد و مدیریت روستایی و زنان توانمند در حاشیه شهرها و روستاها باید امسال به عنوان بازوان توانمند در کنار دولتمردان با جدیدیت بیشتر اهداف تعیین شده این حوزه را پی بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار