رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان ری:

بازدید2میلیون نفرگردشگر از آثار شاخص مذهبی شهرری

خبرگزاری پانا: رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان ری گفت: بیش از 2 میلیون نفر گردشگر از آثار شاخص مذهبی و امامزادگان شهرستان ری بازدید کردند.

کد مطلب: ۳۳۳۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، "امیرمسیب رحیم زاده"در این رابطه اظهارکرد: امسال به دلیل تقارن عید نوروز با ایام فاطمیه میزان استقبال بازدید زایرین ومسافران نوروزی از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع )،امامزاده طاهر(ع)، امامزاده حمزه (ع) وهمچنین بقاع متبرکه بی بی شهربانو، بی بی زبیده، شیخ کلین، شیخ صدوق و سایر امامزادگان از رشد 25 تا 30 درصدی گردشگران مذهبی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه امسال در ایام نوروز میزان استقبال گردشگران و مسافران نوروزی نیز از آثار تاریخی شهرستان از رشدی 10 درصدی برخوردار بوده است، افزود: تعداد 114 هزار نفر از گردشگران و مسافران نوروزی از آثار تاریخی و کهن شهرری از جمله چشمه علی، برج طغرل ، آتشکده ری ، برج نقارخانه ، دژرشکان ، ارگ سلجوقی بازدید کردند.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان ری خاطر نشان کرد: بیش از 41 هزار و 500 نفر از علاقه مندان به صنایع دستی در مدت تعطیلات نوروزی سال نو از نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان شهرری که در محل کاروانسرای شاه عباسی برپا بود، بازدید داشتند.

وی افزود: همچنین امسال در قالب تورهای رایگان ری گردی تعداد یک هزار و 200 نفر به همراه 30 دستگاه اتوبوس از تاریخ پنجم تا یازدهم فروردین ماه جاری از آثار تاریخی شاخص شهرستان ری بازدید کردند.

رحیم زاده میزان اقامت و اسکان موقت مسافران نوروزی درمدارس، مهمانپذیرها، حاشیه بلورها و بوستان ها و چادرها و کمپ ها را 23 هزار و500 نفراعلام کرد و گفت: میزان اسکان چادری در شهرستان ری نیز 10 هزار و 300 نفر در قالب سه هزار و 492 تخته چادر و معادل 43 درصد اسکان چادری در استان تهران بوده است.

شهرستان ری به عنوان مهمترین کانون تحولات تاریخ و فرهنگی فلات مرکزی ایران با پیشینه ای بالغ بر شش هزار سال بوده و یکی از قطب های مهم باستان شناسی درتاریخ، فرهنگ و تمدن سرزمین ایران مورد توجه باستان شناسان جهان است و تاکنون 200 آثار تاریخی و مذهبی در این شهرستان شناسایی شده که 37 اثر به ثبت ملی رسیده است.

محمد محسنی ری یک/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار