تاكید بر ضرورت توسعه سرمایه گذاری در میدان های مشترک نفتی

خبرگزاری پانا : رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت و پیگیری بر اصل 44 قانون اساسی بر تسریع در توسعه میدان های مشترک با زمینه‌سازی برای ورود سرمایه‌گذاران جدید به کشور تاکید کرد.

کد مطلب: ۳۳۲۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،حمیدرضا فولادگر درباره گشایش سیاسی اخیر و تأثیر آن بر روند رشد و توسعه صنعت نفت و بخش انرژی تصریح کرد: البته در این مرحله که یک بازه زمانی حدود 3 ماه است و تفاهم به توافق تبدیل می‌شود ،باید برای شفاف سازی های لازم اهتمام شود تا در مرحله اجرای توافق اختلاف ‌نظر بروز نکند.

وی تصریح کرد : اگر توافق نهایی حاصل شود به‌طور طبیعی یکی از حوزه هایی که از آن متأثر می‌شود ، صنعت نفت و بخش انرژی است.
فولادگر افزود: اگر ارز حاصل از فروش نفت وارد شود و آن را سرمایه‌گذاری کنیم ، اثربخش‌تر است.
نماینده مجلس نهم، تصریح کرد: بیش از آنکه فروش نفت خرسندکننده باشد ورود سرمایه و سرمایه‌گذار در کشور مسرت‌بخش است، زیرا با وجود تلخی تحریم ها و آسیب های آن، این پدیده موجب شد وابستگی بودجه سالانه از حدود دوسوم به حدود یک‌سوم برسد و اهتمام ها به تولید داخل و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بیشتر شود؛ این روند هرچند ناشی از فشار دشمن بود اما هم‌جهت با سیاست های ما ازجمله برنامه پنجم توسعه بود. از این ‌رو، تبدیل تهدید به فرصت در بودجه محقق شد.
فولادگر افزود : ایرانی های مقیم خارج هم می‌توانند سرمایه خود را برای سرمایه‌گذاری وارد کشور کنند و در طرح های نفت و انرژی به‌خصوص میدان‌های مشترک سرمایه‌گذاری کنند.
رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی تصریح کرد: تولید گاز از پارس جنوبی و تولید نفت از میدان هایی مانند غرب کارون نیازمند سرمایه‌گذاری است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما فرصت های زیادی را برای سرمایه‌گذاری از دست دادیم و شاهد برداشت نابرابر رقبا در میدان های مشترک هستیم. با وجود این سرمایه‌گذاری در میدان های مشترک مهمتر از فروش نفت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار