معاونت امدادونجات هلال احمر آذربایجان شرقی:

هلال احمر آذربایجانشرقی 150 حادثه در تعطیلات نوروز را امدادرسانی کرد

خبرگزاری پانا: معاونت امدادونجات هلال احمر آذربایجان شرقی از امدادرسانی به 150مورد حادثه در طول طرح نوروزی امداد ونجات در استان خبر داد.

کد مطلب: ۳۳۱۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،حمید حسین پور گفت: طرح امداد ونجات نوروزی از مورخه 25 اسفند سال قبل شروع و تا روز 15 فروردین امسال ادامه داشت که در این مدت امدادگران استان در 44نقطه استان به انواع حوادث امدادرسانی کردند.

حسین پور به مجموع کل حوادث به وقوع پیوسته رسیدگی شده توسط نیروهای هلال احمر اشاره کردو گفت:امدادگران هلال احمر در این مدت به ۱۵۰ موردانواع حادثه رسیدگی کرده و بیش از 171 تن را نجات داده اند.

وی ادامه داد:حوادث جاده ای با 92مورد در صدر بوده و مراجعه حضوری ،حوادث برف و کولاک ، شهری و کوهستان در رده های بعدی از لحاظ تعدد قرار دارند.

معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی تصریح کرد:مجموع کل نجات یافتگان توسط نجاتگران پایگاههای و پستهای امداد و نجات ۱۷۱ نفر بوده که از این تعداد۱۳۱نفر توسط نجاتگران به مراکز درمانی و بیمارستانها انتقال یافته و تعداد۴۰نفر سرپایی هم بصورت سرپایی در سر صحنه تصادف مداوا شده اند.

حسین پور از امدادرسانی به حادثه دیدگان از برف و کولاک در نخستین روزهای اجرای طرح نوروزی در استان خبر داد وگفت :نیروهای هلال احمر در روزهایی که در اثر بارش برف تردد در محورهای مواصلاتی استان مختل شده بود ضمن کمک به هدایت صدها خودرو جهت ادامه مسیر بیش از 43 تن از در راه ماندگان را در پایگاهها اسکان داده و با تهیه لوازم گرمایشی ،جیره غذایی خشک درمیانشان توزیع نموده بودند.

حمید حسین پور معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان به حایز اهمیت بودن زمان رسیدن نیروهای امدادی به سر صحنه تصادفات اشاره کرد و گفت:میانگین زمان حضور در صحنه عملیات حوادث جاده ای،اززمان اطلاع به جمعیت تا حضور در صحنه تقریبا 7 دقیقه بوده است.

معاون امداد ونجات استان در پایان ضمن تشکر از همکاری نیروی انتظامی و پلیس راه و اورژانس و راهداری با هلال احمر گفت:عملیاتهای امدادگران در حوادث جاده ای تنها به مداوای سرپایی و انتقال مصدومان به بیمارستان منحصر نمی شود بلکه امدادگران علاوه بر انجام موارد قید شده نسبت به رها سازی مصدومان گیر کرده در لای آهن پاره ها بوسیله دستگاههای برش و ست نجات که بر روی خودروهای نجات سوار است اقدام می کنند و رها سازی اجساد فوتی های حادثه از دیگر اقدامات هلال احمر است که با احتساب موارد یادشده میانگین مدت زمان عملیات در حوادث جاده ای نزدیک به یک ساعت و 6 دقیقه می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار