آخوندی :

تعریف شناسنامه ملكی اردیبهشت ابلاغ می شود

خبرگزاری پانا : وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تعریف شناسنامه ملکی اردیبهشت ابلاغ می شود ، گفت : معمولا بیشترین دعاوی دادگاه ها درباره ملک و حدود چهار گانه آن است.

کد مطلب: ۳۳۰۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،عباس آخوندی افزود : شناسنامه ملک به گونه ای طراحی شده است که بیش از 100 داده (اطلاعات) در آن وجود دارد که در طول زمان تغییر پیدا می کنند در حالی که حدود ثابت است.
وی افزود:آنچه در دنیا معمول است، مهندسی به نام مهندس بازرس از طرف خریدار، ملک را در هنگام خرید و فروش بازرسی می کند و اطلاعات به روز از مشخصات ملک را که مبنای معامله واقع می شود، می گیرد و ما هم تعریف شناسنامه ملکی را در دستور کار داریم و فکر می کنم در اردیبهشت ابلاغ شود.
وزیر راه و شهر سازی ، ریشه اصلی سوداگری در بخش معاملات و ساختمان در کشور را شهر فروشی تحت عنوان تراکم فروشی ذکر کرد و گفت: تا حدی در بحث انضباط شهری موفق شدیم اما متاسفانه بخش عمده ای از شهرهای کشور در گذشته آلوده به شهرفروشی و تراکم فروشی شدند.
وی درباره مسکن مهر تصریح کرد : در این حوزه ما دو کار انجام دادیم، یکی اتمام واحدهای موجود که پیشرفت بسیار خوبی در سال گذشته در این زمینه داشتیم و من بیشتر به دنبال این هستم که بتوانم سند ملکی به مردم بدهیم.
آخوندی گفت: در سال گذشته حدود 450 هزار واحد مسکونی را نقل و انتقال سند و فروش اقساطی کامل کردیم، امسال هم در حال برنامه ریزی هستیم تا حدود 450 هزار واحد مسکونی را بتوانیم فروش اقساطی کامل کنیم.
وی افزود: با این دو فروش اقساطی نزدیک به یک میلیون و 900 تا 2 میلیون واحد مسکونی از این مجموعه مسکن مهر به اتمام می رسد و حدود 200 هزار واحد باقی می ماند که باید در سال 95 تمام شود.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: نکته بعدی در مورد خدمات زیربنایی شامل آب، برق، فاضلاب و سیستم گاز است که در بسیاری از مناطق حل شده و بعد مجموعه مدارس،بیمارستانها، مساجد و بازار است که ما در سال گذشته بیش از 250 واحد مدرسه را آغاز کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار