برنامه های حوزه سلامت در سال ۹۴؛

۳۰ میلیارد اعتبار برای تجهیز آزمایشگاه های مرجع غذا و دارو

مدیر کل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو، از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان آینده جهت تجهیز و ارتقاء آزمایشگاه های مرجع معاونت های غذا و دارو سراسر کشور در سال آینده خبر داد.

کد مطلب: ۳۲۸۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، دکتر حسین رستگار در مورد دستاوردهای دهمین گردهمایی مسئولین آزمایشگاه های غذا و دارو سراسر کشور که در بوشهر برگزار شده بود اظهار داشت: در گردهمایی مذکور دستاوردهای برجسته ای در حوزه آزمایشگاهی در حوزه های مرتبط کسب گردید.

وی گفت: یکی از این دستاوردها انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان غذا و دارو، استانداری و معاونت غذا و دارو بوشهر جهت تاسیس آزمایشگاه کنترل کیفیت در گمرک بوشهر به عنوان یکی از مهم ترین مبادی ورودی کالاهای سلامت محور به کشور بود پاسخ دهی به مراجعین نیز تسریع خواهد داشت.

رستگار اظهار داشت: در آزمایشگاه گمرک بوشهر، بیشترین تمرکز برای تسریع پاسخ دهی به نمونه های وارداتی و کاهش ماندگاری کالا در گمرکات و نهایتا استقرار تست های تشخیص سریع و آزمون های غربالگری مدنظر قرار خواهد گرفت.

مدیر کل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو در ادامه به دیگر دستاوردهای این گردهمایی اشاره کرد و گفت: هماهنگی آزمایشگاه های کل کشور جهت اجرای طرح های تحول نظام سلامت در بخش ایمنی غذا، همانند شناسایی و کنترل آلاینده ها، کنترل های میکروبی تخصصی، استقرار آزمون های سریع در غربالگری در آزمایشگاه های معاونت ها، استفاده از جدیدترین روش های کنترل کیفیت ظروف بسته بندی مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و راه اندازی آزمایشگاه دارو در قطب ها و معاونت های توانمند می باشد.

رستگار خاطر نشان کرد: ارائه نقطه نظرات روسای آزمایشگاه ها از جنبه ارتقای کنترل کیفیت و موافقت دکتر دیناروند با اختصاص ۳۰ میلیارد تومان در سال آینده جهت تجهیز و ارتقاء آزمایشگاه های مرجع معاونت های غذا و دارو و حمایت ریاست سازمان در جهت تقویت نیروهای تخصصی در کنترل کیفیت محصولات سلامت محور جهت اجرای سریع و کامل طرح تحول سلامت مواد غذایی در سال ۹۴ از دیگر دستاوردهای مهم این گردهمایی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار