آیت الله ری شهری:

جذب وحضور جوانان در نماز جمعه نیازمند برنامه های جذاب است

خبرگزاری پانا: تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) گفت: نماز جمعه برای جذب جوانان و نیروهای کارآمد جامعه نیازمند برنامه ریزی، ابتکارعمل، خلاقیت ، ذوق و همت مضاعف ائمه جمعه و جماعت است.

کد مطلب: ۳۲۶۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا به نقل از روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم (ع)، آیت الله "محمد محمدی ری شهری" در دیدار ائمه جمعه و جماعات شهرستان ری اظهار داشت: مدیریت زمان در برگزاری نماز جمعه، احترام و ارتباط ویژه با جوانان و تلاش برای بهره مندی از جذابیت های لازم را از جمله عوامل گرایش جوانان به نماز جمعه است.

وی با اشاره به اینکه خطبه های نماز جمعه باید مختصر و موثر و دارای جاذبه باشد، افزود: نمازجمعه باید به محلی برای حضور بیشتر جوانان و نیروهای کارآمد تبدیل شود و از این رو جامعه روحانیت برای ایجاد جاذبه به ابتکارو خلاقیت های نیاز دارد و افزود:مساله جذب جوان ها به نمازهای جمعه و مساجد، مساله بسیار مهمی است که باید برای آن، مطالعه و برنامه ریزی شود.

آیت الله ری شهری با تاکید بر اهمیت برگزاری جلسات مشترک هم افزایی ائمه جمعه و جماعات برای بررسی و رفع مشکلات فرهنگی شهرستان ری، تصریح کرد: برگزاری این نشست ها نتایج مثبتی در بر داشته و برای هماهنگ کردن مسایل فرهنگی شهرستان لازم و مفید است.

به گفته رییس دانشگاه علوم قرآن مهمترین محور نشست و جلسات هم اندیشی ائمه جمعه و جماعات، چاره اندیشی برای جذب بیشتر جوان ها و ایجاد جذابیت در نمازهای جمعه و مساجد است.

آیت الله ری شهری با بیان اینکه اکنون بخش اعظم جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند ، گفت: بایستی با همدلی و همکاری آماده شویم تا مساجد را آبادتر و جاذبه های آنها را برای نسل جوان بیشتر کنیم.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع) با اشاره به اینکه نماز جمعه تنها نمازی است که خواندن به جماعت آن واجب است، گفت: همه مردم جز افراد خاص و معذورین موظف هستند در انجام این فریضه شرکت کنند و در روایت امامان معصوم آمده است کسی که می خواهد در نماز شرکت کند ، باید با بهترین لباس خود که نشانه اشتیاق او به شرکت در نماز باشد تاکید شده است.

شایان ذکر است ،در ابتدای این نشست ائمه جمعه و جماعات شهرستان ری مسایل مورد نظر خود را با تولیت آستان مقدس حضرت (ع) مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار