معاون امور عمرانی استاندار اردبیل خبرداد:

افزایش 88 درصدی بارش ها در استان اردبیل

خبرگزاری پانا: معاون امور عمرانی استاندار اردبیل از افزایش 88 درصدی بارش ها دراین استان در مقایسه با سال گذشته خبرداد.

کد مطلب: ۳۲۳۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی آذرنژاد در جلسه کارگروه مدیریت بحران استان اردبیل گفت : از ابتدای سال جاری میانگین بارش ها در استان 224 میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته که 119 میلیمتر بارش را در سطح استان شاهد بودیم، 88 درصد افزایش نشان می دهد .

وی افزود: این میزان بارش نسبت به وضعیت نرمال نیز 48 درصد افزایش یافته اما به رغم این امر، میزان منابع آبی پشت سدها نگران کننده است .

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: دستگاه های ذی ربط باید همچنان برنامه های متناسب با شرایط موجود مبنی بر استفاده مناسب و صرفه جویی در منابع آبی را در دستور کار خود داشته باشند .

وی اضافه کرد: باید با توجه به میزان آب های سطحی استان، شرایط را مدیریت کرده و بتوانیم بر خشکسالی مسلط شویم؛ از طرفی خطر وقوع سیل هم وجود دارد اما با اجرای پروژه های اصولی نباید دیگر سیل، حادثه غیر طبیعی قلمداد شود .

آذرنژاد عنوان کرد: مانند مسایل حوزه راه که نقاط حادثه خیز شناسایی و اصلاح می شوند، در مورد مناطق سیل خیز نیز اقدامات مشابه صورت گیرد و پس از شناسایی دقیق اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهیم .

وی همچنین گفت : طی روزهای اخیر شاهد بارش برف در سطح استان بودیم که این امر می تواند شکوفه دهی درختان را به تاخیر بیاندازد؛ امیدواریم این رحمت های الهی باعث سرمازدگی نشده و بر روی باغ های استان از جمله شهرستان مشگین شهر تاثیر نگذارد .

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در ادامه به سرمازدگی باغ های برخی از شهرستان ها در آغاز سال جاری اشاره کرد و افزود: خسارت ناشی از سرمازدگی به باغ های استان به خصوص در شهرستان مشکین شهر قابل توجه بود اما کمک هایی برای کشاورزان منطقه از سوی دولت در نظر گرفته شد .

وی بیان کرد: با همکاری جهاد کشاورزی و بانک های عامل نسبت به استمهال بدهی کشاورزان اقدام شده و به خصوص پس از سفر رییس جمهوری به استان اردبیل، اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شد .

آذرنژاد با اشاره به افزایش قابل توجه اعتبارات سال جاری در مقایسه با سال گذشته، از دستگاه های اجرایی خواست پروژه های پیشگیرانه را در اولویت برنامه های خود داشته باشند و نسبت به جذب باقی مانده اعتبارات تا تیرماه سال آینده تلاش کنند .

گفتنی است:استان اردبیل که در شمال غربی ایران واقع شده و یکی از سردسیر ترین نقاط کشور است، حوادث غیرمترقبه متعددی از جمله سیل، خشکسالی و سرمازدگی را طی سال جاری تجربه کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار