دبیرکل انجمن دوستداران محیط زیست:

کارخانه سیمان شیراز به دشت خرامه منتقل می‌شود

خبرگزاری پانا: دبیرکل انجمن دوستداران محیط زیست از انتقال کارخانه سیمان شیراز به دشت خرامه خبر داد.

کد مطلب: ۳۲۲۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدرضا گل‌همیشه‌بهار در نشست خبری با بیان اینکه در سال‌های گذشته کارهای خوبی در حوزه برنامه ششم توسعه در راستای توسعه پایدار انجام شده، اظهار داشت: در تمام استان‌های کشور نشست‌های این موضوع برگزار شده و نتایج این نشست‌ها پس از تدوین برای سازمان برنامه‌ریزی و منابع طبیعی ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی افراد به محیط زیست می‌گویند «محیط ایست»، افزود: کسانی که این مطلب را بیان می‌کنند افرادی بی‌تدبیرند و متأسفانه در آن مقطعی که خرد جمعی کنار گذاشته شده و به حوزه اجرایی توجه شد نتیجه آن مشکلات بسیاری در حوزه محیط زیست برای کشور بود.

دبیرکل انجمن دوستداران محیط زیست با اشاره به برخی از این مشکلات از جمله ریزگردها، خشک شدن تالاب‌ها و غیره، خاطرنشان کرد: هوای خوب امروز شیراز به دلیل عملکرد خوب مدیران استان در ده سال گذشته است.

گل‌همیشه‌بهار با تأکید بر اینکه در استان فارس و در شهر شیراز محیط زیست انسانی از مباحث مورد توجه است، تصریح کرد: وجود کارخانه روغن نباتی در شهر شیراز معضلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه باید در کنار برنامه‌ریزی بودجه‌ای برای صنایع این مقوله نیز در نظر گرفته می‌شد که مغفول مانده، عنوان کرد: امیدوارم رویکرد مردم‌محوری مدنظر تمام مسئولان استان قرار گیرد.

مسئول انجمن حمایت از حقوق مدنی شهروندی با اشاره به اینکه ارزیابی‌های زیست محیطی سد تنگ سرخ در حال بررسی است، بیان کرد: این موضوع با سماجت در حال پیگیری است و باید در این راستا جلسه مهندسی ارزش برگزار شود و بعد تصمیم‌گیری شود.

دبیرکل انجمن دوست‌داران محیط زیست گفت: درست است که تبدیل رودخانه خشک شیراز به خرم‌رود سبب خوشحالی تمام مردم شیراز می‌شود اما باید بررسی شود که این موضوع سبب توسعه پایدار شهر شیراز می‌شود یاخیر و دیدگاهی مطرح شده که آنجا گسل است و ممکن است این روند شهر را در سال‌های آینده دچار مشکلاتی کند.

گل‌همیشه‌بهار بابیان اینکه در این رابطه تحقیقات محیط‌زیستی انجام نشده، اظهار داشت: باید رویکرد به محیط زیست متعادل شود و سال آینده در اهواز نشستی با حضور کارشناسان خبره استان در مورد ریزگردها برگزار می‌شود.

وی از برگزاری نشستی در مورد بررسی بودجه سال آینده زیست‌محیطی در هفته آینده خبر داد و افزود: انجمن دوستداران محیط‌زیست کشور و انجمن حمایت از حقوق شهروندی در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست که با حضور کشورهای بسیاری برگزار شد بر اساس شاخص‌های معتبر جهانی در حوزه ملی و بین‌المللی تندیس و لوح تقدیر نمایشگاه را به خود اختصاص داد.

دبیرکل انجمن دوستداران محیط زیست با اشاره به اینکه کارخانه سیمان به دشت خرامه منتقل می‌شود، خاطرنشان کرد: ارزیابی‌های زیست محیطی در آنجا انجام شده و این مقوله بسیار مهم است و این ارزیابی‌ها مشخص می‌کند این توسعه در راستای توسعه پایدار است یا خیر.

مسئول انجمن حمایت از حقوق مدنی شهروندی با بیان اینکه در برخی موارد تنها ارزیابی محیط زیست کافی نیست، تصریح کرد: دانش آینده‌پژوهی رویکرد چند دهه آینده را نیز در دستور کار خود دارد.

گل‌همیشه‌بهار با اشاره به اینکه بحث مربوط به حوزه کشاورزی و کاهش سموم و کودهای شیمیایی نیز مطرح شد و به سمت تغییر رویکرد رفته، بیان کرد: دبی روخانه‌ها در حال کاهش است و خشکسالی بر این پدیده نیز تأثیر گذاشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار