شورای نگهبان تایید کرد:

طرح الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

خبرگزاری پانا: شورای نگهبان طرح الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را با توجه به اصلاحات انجام شده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.

کد مطلب: ۳۲۱۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، طرح الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که با اصلاحاتی در جلسه 4 اسفند1393 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ 6 اسفند 1393 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

مجلس شورای اسلامی به منظور برطرف کردن ایرادهای شورای نگهبان درباره طرح الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، در جلسه علنی دوشنبه چهارم اسفندماه جاری اصلاحات زیر را اعمال و برای بررسی به شورای نگهبان ارسال کرد.

فراز اول ماده 21 این گونه اصلاح شده است: فضاهای اصلی مساجد، حسینیه ها، موسسات قرآنی، دارالقرآن ها، حوزه های علمیه، گلزارهای شهدا، امامزاده ها، خانه های عالم روستاها و اماکن مذهبی اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی از پرداخت هزینه فاضلاب و هزینه مصارف ماهانه آب، برق و گاز معاف می باشند. این حکم شامل اماکن تجاری وابسته به آن ها نیست.

همچنین در بند (هـ) ماده (32) عبارت «وبگاه(وب سایت)» به عبارت پایگاه مجازی اطلاع رسانی اصلاح شده است.

از دیگر اصلاحات انجام شده، بند (الف) ماده الحاقی (23) است که اصلاح شده آن عبارت است از :

الف- به منظور توسعه و پیشرفت حوزه های علمیه با رعایت معماری اسلامی و ایرانی در سراسر کشور حداکثر ظرف مدت 6 ماه پس از تصویب این قانون، طرح جامع توسعه فضای فیزیکی حوزه های علمیه سراسر کشور بالاخص در مناطقی از کشور که فاقد حوزه بوده و امکان راه اندازی و توسعه آن وجود دارد، به پیشنهاد مراکز مدیریت حوزه های علمیه از طریق سازو کار مندرج در ماده (32) این قانون به تصویب می رسد.

همچنین برنامه احداث مراکز و مدارس علمیه در قوانین بودجه سنواتی ذیل فصل آموزش درج و اعتبارات مربوطه پیش بینی می شود.

علاوه بر آن بر اساس مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی، بند (الف) ماده الحاقی (45) حذف شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار