زنان نقش محوری در توسعه اجتماعی دارند

خبرگزاری پانا:سرپرست اداره كل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: زنان نقش محوری در توسعه اجتماعی دارند كه باید از این ظرفیت ها با برنامه ریزی و آموزش بهره مند شد.

کد مطلب: ۳۱۹۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد

یونس رنجكش در گفت و گو با پانا، ضمن تشكر از برگزاركنندگان این كارگاه به نقش محوری زن در حوزه آموزشهای اجتماعی اشاره و تصریح كرد: زن بعنوان تعیین كننده مسیر خانواده و حركتهای اجتماعی اگر مورد بی توجهی قرار گیرد آسیبهای تولید شده در حوزه اجتماعی بیشتر خواهد شد.
وی اظهار داشت: انسان محور توسعه است و جامعه توسعه یافته جامعه ای است كه در حوزه های مختلف اجتماعی،فرهنگی، اقتصادی و سیاسی آموزش دیده باشد. به گفته وی، آموزشی كه انسان را در مسیر توسعه هدایت می كند. صرفاً آموزش آكادمیك و دانشگاهی نیست بلكه انسانی كه دارای مهارتهای لازم و كافی در هریك از ابعاد زندگی باشد و الزاماتی را كه یك جامعه توسعه یافته به آن نیازمند است را داشته باشد می تواند در جامعه تاثیرگذار باشد.
رنجكش یادآور شد: ما امروز نیازمند مهارت آموزی به جامعه هستیم و زنان جامعه می توانند در این مسیر ابتدا خود مهارت های لازم را فراگرفته و سپس آنها را در اجتماع گسترش دهند.
وی افزود: همانطور كه می دانید زنان امروزه نسبت به دهه های گذشته در دانشگاهها حضور چشمگیری دارند و به نوعی در فرایند تحصیل پیشتاز هستند ولی بخش عمده ای از فارغ التحصیلانِ حوزه های آكادمیك و جویای كار را زنان تشكیل می دهند و در صد بسیار كمی از بانوان وارد بازاركار شده اند و این نشان می دهد كه آن چیزی كه ما نیازمند آنیم آموزش به سمت مهارت آموزی است كه دولت هم به تنهایی قادر به انجام آن نخواهد بود.
وی ادامه داد: برگزاری كارگاه آموزشی با هدف توسعه اجتماعی و توانمندسازی زنان نقش مهمی در این زمینه دارد كه این حركت ها اگر از مسیر سازمانهای مردم نهاد پیگیری شود تاثیرگذاری بهتری خواهد داشت و ما هم از این طریق تلاش می كنیم تا حلقه های واسط در حوزه های اجتماعی كه یكی از آنها سازمانهای مردم نهاد است را تقویت كنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار