جنبش تنباکو از مهمترن رویدادهای کشور است

خبرگزاری پانا:امام جمعه خرم آباد گفت:جنبش تنباکو از مهمترن رویدادهای تاریخ معاصر کشور است .

کد مطلب: ۳۱۸۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه های این نماز جمعه خرم آباد افزود:جنبش تنباکو بیانگر قدرت مرجعیت و وروحانیت در مبارزات مردمی بوده است
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: مساله جنبش تنباکو و حکم تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی بیانگر قدرت مرجعیت و روحانیت در مبارزات مردمی دوران انقلاب بوده است.
وی اظهار داشت: این واقعه موجب استقلال کشور، و مبارزه با استعمار استکبار شده است.
وی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 گفت: باید از واقعه جنبش تنباکو درس گرفت و مذاکرات را بدون امتیاز دادن به استعمارگران پیش برد.
وی ادامه داد: مسوولان هسته ای باید از این رویداد تاریخی استفاده کرده و به آمریکایی ها و دشمنان امتیاز غیرمنطقی ندهند.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر در خصوص این مذاکرات گفت: تیم مذاکره کننده ایرانی با ید با قدرت، استقلال و منطق به نتیجه برسد چراکه تجربه در واقعه تحریم تنباکو نشان داد که قدرت مرجعیت و روحانیت و امتیاز ندادن به بیگانگان دو مساله مهم است.
خطیب جمعه خرم آباد گفت: همانطور که مقام معظم رهبری بارها تاکید داشته اند تیم مذاکره کننده باید در این مذاکرات، عزت انقلاب اسلامی را حفظ کند و مذاکرات هسته ای، ایمان به مردم و رهنمودهای رهبری داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز شهدای روحانی گفت: چهارهزار و 363 شهید روحانی در کشور وجود دارد که سهم لرستان از این تعداد 55 شهید است.
وی با اشاره به برگزاری کنگره فخر نور و بزرگداشت شهدای روحانی گفت: امسال این کنگره با حضور رییس قوه قضاییه و مسوولان عالی دستگاه قضا در خرم آباد برگزار شد.
وی افزود: در دوران دفاع مقدس 143 شهید روحانی فرمانده، 47 روحانی تخریب چی، 27 روحانی جزو اطلاعات عملیات بوده و در دوران انقلاب اسلامی 126 روحانی توسط منافقان ترور شده اند که علاوه بر این، 62امام جماعت و 43 امام جمعه نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.
وی با بیان اینکه سفر رییس قه قضاییه به لرستان پس از 25 سال انجام شده تصریح کرد: این سفر مصوبات مناسب و مطلوبی در راستای مباحث قضایی استان و امکانات این حوزه در بر داشته است.
وی همچنین با اشاره به اجرای حکم رحیمی معاون اول رییس جمهوری دولت گذشته گفت: این صدور حکم، ، اعتدال دستگاه قضایی را نشان می دهد و امیدواریم پرونده های آقازاده ها و مفسدان کلان اقتصادی نیز به همین صورت انجام گیرد که باعث خوشحالی مردم می شود.
حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تولد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: این بانوی بزرگوار پرچمدار اسلام و مدافع حقانیت بوده و امورز نیز پرستاران باید با الگو گیری از ایشان مدافع ولایت باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار