تفاهمنامه همکاری برای توسعه مشاغل سبز به امضاء رسید؛

فرصتی برای رشد مشاغل و خدمات “سبز”

خبرگزاری پانا:تفاهمنامه همکاری گسترش مشاغل سبز بین اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی به امضا رسید.

کد مطلب: ۳۱۸۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در خصوص این تفاهمنامه گفت: تا کنون همکاری ها و هماهنگی های خوبی بین محیط زیست و اداره کل کار بوده است و امید دارم با امضای این تفاهنمامه این همکاری ها و تعاملات بیشتر شود .

حمید قاسمی ادامه داد: ما در این تفاهمنامه برای توسعه و تقویت مشاغل سبز که در تولید و ارائه خدمات به محیط زیست احترام گذاشته و در کاهش مصرف انرژی، کاهش آلایندگی و مدیریت پسماندها برنامه و عملکرد موثری دارند، همت خواهیم گمارد .

وی با ذکر اینکه هدف از این تفاهنمامه توسعه فرهنگ حفظ محیط زیست در بین فعالان اقتصادی است، گفت: ما بر اساس ماده 190 قانون توسعه پنجم کشور موظف هستیم در این راستا حرکت کنیم؛ نه ما، بلکه همه دستگاه های دولتی و نیز بخش خصوصی در این خصوص وظیفه دارند .

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت غیر قابل قبول دریاچه اورمیه، گفت: در سال های گذشته محیط زیست فراموش شده بود و این مشکلات ناشی از بی برنامگی ها و توسعه بدون لحاظ کردن برنامه های زیست محیطی بوده است .

قاسمی افزود: امیدواریم با این تفاهنامه بتوانیم قدم های مثبت بزرگی برای توسعه سبز و پایدار برداریم .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در مراسم امضای این تفاهم نامه همکاری، گفت: ما از طریق به کارگیری تشویق ها و فرهنگ سازی های مناسب و اولویت بخشی به شرکت های دانش بنیان در راستای توسعه مشاغل سبز کوشش خواهیم کرد .

حسینی با بیان اینکه بحث محیط زیست و اهمیت حفظ آن آن قدر مهم ور ارزشمند است که کم کاری در این زمینه سلامت و آینده زیستی شهروندان را به مخاطره می اندازد، گفت: با اجرایی شدن این تفاهمنامه همه سود خواهند برد و نیروی کار هم در محیط سالم و با نشاط به قعالیت خود ادامه خواهد داد .

وی به تعهدات این اداره کل در قبال این تفاهمنامه اشاره کرد و گفت: از جمله تعهدات ما حمایت از تعاونی های آموزشی، پژوهشی و نظارت بر حسن اجرای مقررات زیست محیطی در شرکت های تعاونی است .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در پایان تاکید کرد: رعایت مقررات زیست محیطی جزو اوجب واجبات است و در صورت داشتن محی زیستی سالم است که جامعه ای سالم و پر نشاط خواهیم داشت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار