نشست هم اندیشی برنامه های هفته تربیت بدنی

خبرگزاری پانا: نشست هم اندیشی برنامه های هفته تربیت بدنی در آموزش و پرورش ابهر برگزار شد

کد مطلب: ۳۱۶۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، نشست هم اندیشی برنامه های هفته تربیت بدنی و جشن تکلیف به ریاست موسی رضایی مدیر آموزش و پرورش ابهرو با حضور کریم مسگر جماعت معاون پرورشی،حجت اله عباسی معاون آموزش متوسطه، مجید جعفری معاون پشتیبانی، اسماعیل افشاری معاون آموزش ابتدایی و سایر کارشناسان در محل دفتر این مدیریت برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش ابهر ضمن تقدیر وتشکر از زحمات مربیان و معاونان پرورشی افزود: رسالت معاونین و مربیان پرورشی تقویت سیاست های دولت تدبیر امید در بحث تربیت نیروی انسانی و پرورش دانش آموزانی خلاق با ایمان و متعهد برای آینده کشور است.

وی با اشاره به اهمیت و ظرافت کار مربیان پرورشی در مدارس، گفت: مربی باید قبل از هرکار خودش مربا وتربیت شده باشد تا تاثیرات حرف او روی دانش آموزان مثبت باشد و بتواند دانش آموزان را با اخلاق و عمل خود جذب فعالیتهای پرورشی نماید.

درادامه مسگر جماعت معاون پرورشی آموزش وپرورش ابهربا اشاره به مسئله بلوغ اظهار کرد: برگزاری جشن‌ها در ذهن بچه‌ها ماندگار است و به روحیه معنوی و آشناسازی دانش‌آموزان با مسائل دینی کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: شعرها، معماهای قرآنی، مسابقه و حرکت‌ها و شگردهای مربوط به این مراسم به زیبایی این جشن‌ها می‌افزاید و مسائل و وظایف دینی بعد از سن تکلیف را در ذهن تثبیت می‌کند.

این کارشناس دینی، شناخت عبادت‌ها، محرم و نامحرم و حلال و حرام را از مباحث آموزشی پیش از سن تکلیف عنوان کرد و ادامه داد: خانواده‌ها و آموزش و پرورش زمینه تکلیف فرزندان را باید قبل از رسیدن به این سن ایجاد کنند و از لحاظ روانی و آموزشی فرزندان خود را آماده کنند.

مسگر جماعت به نقش مهم خانواده‌ها در تشویق فرزندان در برپایی نماز و رعایت حجاب اشاره کرد و افزود: زبان خوش و مهربانی باعث جذب فرزندان به سوی دین می‌شود و برگزاری جشن‌های مشابه این جشن‌ها در یادآوری و رفع مشکلات احکام دین در تازه به تکلیف رسیده‌ها نیز موثر است.

/عزیزی/

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار